zwangerschapsdiabetes

Hoi Allemaal,

Ik heb zwangerschap diabetes. Ik ben met vervroegd verlof gegaan, om te kijken als mijn bloedsuikers ook lager blijven wanneer ik thuis rust neem.

Is dat niet het geval, dan moet ik me leren prikken en wil de internist dat ik 3 x daags insuline ga prikken.

Zijn er nog meer zwangere vrouwen die hier last van hebben. En zo ja hoe gaan jullie hier mee om.

Ik zelf moet nog 7 weekjes, en de kleine en ik worden goed in de gaten gehouden. Ik hoop maar dat de kleine niet te groot wordt.

Liefs Sandra en de kleine M....................

Hoi Sandra,

Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes sinds 28 weken zwangerschap ( ben nu 32 weken zwanger )

Ik heb het ook bij mijn vorige zwangerschap gehad. Ik spuit ook 3 keer per dag insuline en mijn kindje wordt met 37 weken en 4 dagen via een keizersnede gehaald ( 11 september )

Mijn dochter Senna is ook met 37 weken en 4 dagen gehaald en woog 4395 gram.

Ze denken nu dat de baby ongeveer 4700 gram gaat wegen......

Ik hoop voor je dat je suikers nu wat lager worden nu je thuis bent.

Ik ben zelf in het begin ook even thuis geweest en werk nu halve dagen ( voor 50% in ziektewet )

Volgende week is mijn laatste week en dan heb ik verlof...

Meid neem genoeg rust en hoop echt voor je dat je het evt met een dieet af kan.

Veel sterkte...

Liefs Martine

Hoi hoi,

Tot nu toe gaat het goed, volgende week moet ik na de internist toe voor controle. Dan hoor ik wel wat ze verplan zijn.

Volgens de diabetisverpleegkundige kunnen de suikers na mate de zwangerschap nog hoger worden.

Volgens de gynecoloog zit de kleine van mij tussen de normale en de bovenste lijn in.
Dus de kleine is iets groter dan normaal.

Heb je beide eerste ook een keizersnee gehad, ivm de zwangerschapdiabetisch

groetjes sandra

Terug
Bovenaan