zwangerschapsdieet of hoe kom je bij een dieetiste?

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal, heb al wat berichtjes hier op staan, maar wilde dit nog even vragen..
Bij m'n vorige zwangerschap ben ik echt belachelijk veel (38 kg) aangekomen. De eerste 4 mnd heb ik ook wel veel gegeten, maar de laatste maanden/weken kwam ik zonder veel snoepen steeds 2,5 kg per week aan. Men noemt het 'olifantendracht', schijnt niet zoveel voor te komen, maar ik ben er weer gezegend mee haha.

Bedoel niet te klagen hoor, want ik heb een prachtige kerngezonde dochter, en ik was het binnen 9 maanden allemaal weer kwijt, maar het was vreselijk ongemakkelijk en dat zal wel nog meer zijn, met al een kleintje. Zijn er speciale dieten? Of kom je in mijn geval in aanmerking om bij een dieetiste te lopen tijdens de zwangerscah? Bij wie kan ik hier informatie over krijgen? Bij de vk? Alvast bedankt!

Ik zou het even aan de vk vragen.... en ik dacht dat ik veel was aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap (28 kilo) maar het kan nog erger.

Succes, Angel

hoi,

ik had hetzelfde, de eerste keer 40 kilo, en nu met 28 weken 12...
ik mag via de HA als ik dat zelf aangeef naar een dietiste, je moet alleen een verwijzing vragen, maar ikheb nu van het voedingscentrum een lijst met wat je moet eten op een dag overgenomen, samen met wat andere dingen (smoothie zelfgemaakte) en wat ik moet drinken en ik ben de hele dag aan het eten en dat gaat prima, mocht je vinden dat het toch te snel gat kun je een verwijzing aanvragen, maar het hoeft dus niet meteen weer te gebeuren

gr brenda

ooooooooooooh dat is echt heel veel ja. Wel fijn dat het er na 9 maanden weer af was. Ik was 21kg aangekomen en dat heeft een jaar geduurt.
Ik weet niets van dietisten, maar weet wel dat er op de site van het voedingscentrum ook tips staan met hoeveelheden wat je mag hebben als zwangere.
Succes!
Groetjes Lillian

Hoi,

Even een reactie van iemand die een koolhydraten-beperkt dieet moet houden door diabetes.  Ik merkte gelijk dat ik  minder  snel aankwam nadat ik was gestart (was ookal hard op weg  om teveel aan te komen).    
Dit dieet is gebaseerd op de voeding die je als zwangere nodig hebt en het komt er kort op neer dat je maximaal 6 keer per dag mag eten. Dus 3 verantwoorde hoofdmaaltijden (2 boterhammen bij het ontbijt, 3 als lunch, avondeten: 3-5 aardappelen of 150 gram macaroni e.d.) en veel groente en vlees/vervanger). Bij het eten een glas melk. Tussendoor (max 3 keer: fruit of evergreen of granenbiscuit of ontbijtkoek). Snoepen e.d. moet je dan dus laten.
Onbeperkt: rauwkost, frisdrank light

Het is even wennen, maar door de maaltijden goed over de dag te verdelen heb je geen last van heftige trek.
Misschien een ideetje?

groetjes, Marnie

Terug
Bovenaan