Zwangerschapsexceem?

Hoi meiden,

Ik ben 17,5 weken zwanger en heb sinds een tijdje vreselijk rode vlekken die verschrikkelijk jeuken (ziet er een beetje uit als exceem of allergie ofzo). Het zit vooral op m'n buik en in m'n lies en het lijkt zich uit te breiden. Zou dit zwangerschapsexceem zijn? Ik smeer al met een homeopatisch zalfje, maar dat lijkt niet te helpen. Het jeukt echt ontzettend en ik kan er bijna niet afblijven. Wie herkent deze klachten of weet hier iets vanaf? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Jacqueline
 
Hoi!

Zou het kunnen komen van een olie of zalf die je op je buik smeert tegen evt. straie? Ik kreeg namelijk zelf rode uitslag van de babyolie die ik erop smeerde. De jeuk was afschuwelijk en gekmakend.

Als dat het niet is zou de jeuk te maken kunnen hebben met je zwangerschap. Hier is niets tegen te doen helaas. Er zijn wel zalfjes tegen, maar die mag je niet (langdurend!) gebruiken. Soms verdwijnt de jeuk bij vrouwen weer, soms pas na de bevalling.

Tegen de jeuk helpt: mentholpoeder of zalf, koude douche, koud washandje erop, met veertjes eroverheen strijken, badderen of douchen met producten op basis van dode zeemineralen (Bijv. producten van het merk Zarqa te koop bij reformzaken of natuurwinkels).

Ik zou het e.e.a. in elk geval wel voorleggen aan je verloskundige. Misschien heeft zij nog tips voor je.

Succes! Ik hoop echt voor je dat het snel overgaat!

Groetjes, Floor.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vanmorgen toch maar even naar de huisarts gegaan en het is inderdaad iets wat met de zwangerschap te maken heeft. Door de zwangerschap zou m'n lever niet zo goed als anders functioneren (schijnt normaal te zijn) en daardoor ontstaat dus die jeuk op m'n huid. Ik heb een lotion gekregen die ik erop kan smeren en die hoop ik iets helpt, maar het zal niet echt overgaan volgens de HA. Er is maar één remedie en dat is bevallen. Helaas ben ik nog maar 18 weken en duurt dat dus nog wel even ...

Groetjes,
Jacqueline
 
hoi jacqueline.

ik herken het helemaal! in het begin van mijn zw.schap heb ik er ook heel erg last van gehad. mijn onderbenen zaten ook helemaal onder en ik kon ze wel openkrabben van de jeuk!
ik kreeg ook een vettig zalfje, na een paar weken was het wel weg.
het kan ook te maken hebben dat je huid nu gewoon anders wordt dmv je hormonen. de ene krijgt een vettere huid de andere een drogere.
tenminste dat is wat mijn ha zei.
enneeee...je moet je beentjes idd nog ff dicht houden meid..hihi
1 troost. als je verder bent is het misschien weg (die uitslag) tenminste ik heb er geen last meer van gehad.

liefs van sandy
 
Terug
Bovenaan