zwangerschapsfietsbroek?

leuk woord. Zou dat bestaan?
Ik ga sinds 4 maanden braaf elke week naar de RPM-les (soort spinning). Het is voor het eerst van mijn leven dat ik sport en ik vind het zowaar echt leuk.
Nu ben ik 5 weken zwanger en ik hoop het toch nog even vol te houden.
Misschien niet helemaal reeël want ik weet van mijn 1e zwangerschap nog dat ik al bleek om mijn neus zag als ik naar de supermarkt moest fietsen in het begin van mijn zwangerschap dan.
Maar nu vraag ik me af of er speiale fiestbroeken bestaan? Mijn buik is nu al wat opgeblazen en het elastiek zat al niet echt meer comfortabel.
Iemand tips of ervaringen?

groeten Elke

hihi, ik zit een beetje met een zelfde soort 'probleem', maar dan voor het hardlopen. Nu heeft mijn hardloopbroek een koordje in de taille die ik aan kan trekken, dus kan voorlopg nog wel even vooruit. Ik denk niet dat er speciale zwangerschapfietsbroeken bestaan. Misschien dat er wel ook fietsbroeken bestaan met zo'n aantrekkoord net als wat ik nu heb in mijn hardloopbroek? Ik denk dat ik het wel kan redden daarmee tot een maand of 5/ 6. Daarna zal ik toch niet meer zoveel puf hebben om te rennen.

Hallo Elke,

Volgens mij heb ik jou naam al een paar keer eerder gezien bij het najaar 2006 forum, kan dat kloppen?
Ik had vorige zwangerschap hetzelfde probleem en heb toen gewoon mijn fietsbroekje open geknipt aan de boven kant en een langer t-shirt er over heen.
Heb toen kunnen fietsen tot ongeveer 5 maanden en toen paste ik niet meer op mijn racefiets, de baby lag gewoon niet lekker meer in me buik tijdens het fietsen.
Met spinning zit je natuurlijk iets rechterop en kan me voorstellen dat je dan nog wel ff kan door fietsen.
Deze keer geen fietsen/spinning voor mij, ben nu 32 weken zwanger en door verhuizen en alle toestanden nooit aan toegekomen, mis het wel heel erg!!

Groetjes Fee

hoi Fee,

ja ik ben idd van het najaar 2006 forum.
Ben jij ook zwanger van de 2e? En hoe ver ben je?

Ik kan inderdaad gewoon een stuk openknippen dat ziet toch niemand en desnoods naai ik er een  stukje zwarte stof in, maar eerst maar eens zien hoe ik me volgende week voel.
de vorige keer begin de ergste vermoeidheid toch al bij 6 weken zwangerschap.
Na de 14e week voelde ik me perfect maar ja als ik tussentijds niks heb gedaan geloof ik nooit dat ik er weer aan begin.
Zonder zwanger te zijn viel ik de eerste 6x al bijna van ellende van de fiets...

Elke

Hi Elke,

Ben idd ook zwanger van de 2e al weer 32 weken! Gaat erg snel, nog maar 8 weekjes als het goed is.
Mijn zoontje is van december 2006 dus dan zit er ongeveer 18 maanden tussen.
Heb ik geen spinning meer nodig denk ik hihihihihihih achter de kids aanhollen.

Wil na de zwangerschap ook weer beginnen met fietsen/spinning. Nu doe ik even niets meer denk ik!
Stukje stof innaaien is idd een goed idee, of een zwangerschapsband om doen maar dat kan ook weer erg warm zijn tijdens het sporten.

Groetjes Fee

Bij mijn fietsbroekje zat de stof niet te strak, alleen het elastiek in de buik. Deze heb ik gewoon doorgeknipt en het broekje zit nu voorlopig weer heerlijk. Al begint tie een beetje strak te zitten (ben nu 20 weken...)
Succes!
Groetjes, Irene

Hee dames!
ik vind jullie knap!! Ben nu zelf 19 weken en sport al een paar weken niet meer. Ik liep alitijd hard maar vond het toch zwaar worden. Ook vind ik het op een of andere manier ook gek uitziet: rennen  met mijn dikke buik!!
ik probeer wel genoeg te bewegen: wandelen, op de fiets naar het werk en met de trap! maar ook die 100 treden per dag (!)goed he! ) worden al pittig!
Maar zolang jullie je goed voelen, vooral doorgaan!!
Liefs Astrid

Terug
Bovenaan