zwangerschapsgym/cursus ??

hallo

gaan jullie ook naar zwangerschapsgym of zo iets?
ik lees wel vaak dat je daar veel aan kan hebben en dat je dan leert wat je bij de bevalling moet doen ( ademen- weeen opvangen enzo)

vinden jullie zoiets echt nodig of niet?

ik heb zelf savonds nooit een auto omdat mijn man altijd werkt  
en openbaar vervoer is hier ook niet echt goed,

maar wat nou als ik bij de bevalling alles verkeerd doe:S
of gaat zoiets automatich dat je dan gewoon weet wat je moet doen ???

Groetjes rebecca

Hoi hoi,
Ik ben nu zwanger van de 2e, maar ben bij de eerste ook niet op zwangerschapsgym/cursus geweest.
Ben in het ziekenhuis bevallen, en schijnbaar was ik zo goed aan het puffen dat de verloskundige zei: Je kunt wel zien dat je op zwangerschapsgym bent geweest!
Moes toen wel lachen!!!Was helemaal niet geweest, maar het puffen ging op dat moment echt vanzelf!
Je zal er heus wel wat leren waar je op moet letten enzo en wat voor ademhaling het beste is, maar denk echt niet dat het echt nodig is om op gym te gaan.
Het zal er voornamelijk ook wel gezellig zijn denk ik!
Groetjes

Heey Hallo,
Ben nu zwanger van de 2e en was toen op zwangerschapsyoga geweest dat was erg gezellig en leerzaam,
Als ik overstuur ben dan ga ik hyperventileren.
Door dat je met je ademhaling bezig bent word je rustigen en heb ook een perfecte bevalling gehad ook had ik van een vriendin het advies gehad om goed te luisteren naar de verloskunde en dat ging perfect
Sommige zwangeren konden met elkaar mee rijden omdat ze in de buurt woonde.
Hopelijk,
Heb je er wat aan.
Groetjes
Chanaty

Ik heb 1 keer een soort gym gedaan en 1 keer yoga, maar echt nodig is het niet. Je kunt je van te voren echt niet voorstellen hoe het is om te bevallen. Het puffen lukte bij mij ondanks de curussen alleen als de verpleegster mee pufte, dus daar heb ik ook niet zoveel aangehad.
De informatie die je krijgt is wel handig, over de verschillende stadia van de bevalling bijv. en wat daarbij normaal is.
Maar dat kan je ook lezen in bijv. Veilig Bevallen, van Beatrijs Smulders, daar staat dezelfde informatie in die je tijdens zo'n cursus krijgt. Het boek hadden ze hier in de bibliotheek.
Succes!

Ik heb met 22 weken een bloeding gehad bij mijn eerste zwangerschap en moest daardoor bedrust houden. Hierdoor kon ik niet op cursus.

Ik heb het helemaal niet gemist en de bevalling ging prima. Ik had het boek 'Veilig bevallen' van Mariel Kroon en daar heb ik echt veel aan gehad. Ik was dus ook goed voorbereid.

Nu ben ik dus in verwachting van de tweede en ga ook deze keer niet op cursus. De vorige keer ging alles prima, dus ik maak me zeker geen zorgen. Vergeet niet dat de verloskundige of gyn bij de bevalling aanwezig is en je ook kan helpen met puffen.

Het belangrijkste doel van een cursus is dat jij je goed voorbereid voelt op de bevalling. Als jij zeker bent, is dat al de helft van het werk. En als jij dus graag een cursus wilt doen om je zekerder te voelen, moet je dat zeker doen! Nodig is het natuurlijk niet, want in Afrika bevallen ze allemaal zonder cursus.

Groetjes, Marisa

3 dagen voordat mijn cursus begon, werd ik wegens complicaties geopereerd (tweelingzwangerschap) waardoor ik daarna alleen nog maar bedrust mocht houden.
ik ben in het zkh bevallen en ben daar goed opgevallen door de verpleegsters.
maar als jij je er beter bij voelt om te gaan, moet je het gewoon doen. je leert ook veel dames kennen die rond jou tijd uitgerekend zijn. dat had mij erg leuk geleken!

Terug
Bovenaan