zwangerschapsgym of yoga?

Wie kan mij voor,- en nadelen vertellen van zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga? En wanneer je hier mee kunt beginnen
Ik kom er maar niet uit wat ik zal gaan doen.
Bedankt
groetjes Poohtje (15 weken)
 
ik heb tijdens mijn eerste zw allebei gedaan. De oefeningen komen overeen, yoga is alleen meer op jezelf gericht. En je was niet allemaal even ver in de zwangerschap, met yoga kun je iedere moment beginnen volgens mij. Ik vond de gym gezelliger: daar was ook ruimte en gelegenheid om te kletsen over de zw en de bijbehorende kwaaltjes! + iedereen starte tussen 27-31 weken, dus vergelijkbare zw-duur. Met mensen van de gym heb ik nu nog contact (baby's vergeleken enzo! erg leuk), van yoga nooit meer iets gehoord.....
 
Ik heb zelf twee keer zw. gym gedaan.
Veel tijd om bij te kletsen en wat te doen. Er wordt info over de bevalling gegeven. Er is in elk geval 1 keer een partner avond. En ik heb ook nog steeds contact met een aantal van die mensen.
 
hoi ik zit op zw yoga het is inderdaad op jezelf gericht je leert op de juiste manier te ademhalen en te ontspannen voor mij is het echt heel goed ik ga er heerlijk weg. wat ind waar is, is dat je al bij ik dacht 14 weken kan beginnen ik zit nu in een groep waar bijna iedereen in juni bevalt maar er komen daarna wel weer nieuwe mensen ik zie dit ook wel weer als een voordeel je ontmoet veel en verschillende mensen. zw gym weet ik niet hier heb ik geen ervaring mee. ik ben erg tevreden over de yoga

liefs linda 18 weken 2dagen
 
Het is natuurlijk erg persoonlijk maar als je gezelligheid zoekt en je wil contact met zwangeren die even ver zijn als jij dan zal dat gemakkelijker gaan bij gym. Ik heb het alle twee gedaan (bij mijn eerste gym en nu yoga) en heb spijt dat ik nu geen weer geen gym gedaan heb. Ik vind de oefeningen (zowel lichamelijk als de ademhalingsoefeneningen) niet veel van elkaar verschillen, ik kreeg bij gym zelfs nog iets meer voorlichting.
Nogmaals dit is een persoonlijke mening maar wie weet helpt het jou om een keuze te maken, succes!
 
Hoi, misschien heb je onderhand je keuze al gemaakt maar goed ik wilde toch ook mijn ervaring vertellen. Heb zelf alleen yoga gedaan en moet zeggen dat ik er erg veel aan heb gehad. Juist omdat er erg veel aan concentratie wordt gedaan kun je veel meer en langer hebben van de weeen. Ook mijn partner is meegeweest en heeft mij tijdens de bevalling hierdoor erg goed kunnen helpen want zelf wist ik heb op het laatst echt niet meer. Ook nu ik voor de tweede keer zwanger ben ga ik weer voor de yoga!
 
Terug
Bovenaan