zwangerschapsgym of yoga

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ik wil graag aan een cursus mee gaan doen, maar weet niet zo goed welke. deze 2 leken mij het meest geschikt, maar wat is nou precies het verschil?
wie heeft er ervaring mee en kan mij adviseren. en met hoeveel weken geef je je dan op en wanneer begin je?
ja ja een heleboel vragen in 1 hihi.

ik kom zelf uit de omgeving haarlem, heeft iemand misschien ook tips over een locatie.

alvast bedankt
groetjes
happydays

Hoi,

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en ik denk niet dat ik daar echt het type voor was. Toch een beetje zweverig en ook wel eentonig en slaapverwekkend.
Ook heb ik met mijn vriend de cursus Samen Bevallen gedaan en dat was echt geweldig. Erg informatief, gezellig en ook nog bepaalde oefeningen doen.
We spreken een jaar later nog steeds af met de andere paren.

gr,
Sabine

ik heb ook een cursus Samen bevallen gedaan, vond het prima. De mannen zijn er elke avond bij, het is erg informatief en je leert ademhalingsoefeningen. Geen zweverig gedoe, maar lekker praktisch. Ik kan het iedereen aanraden, mits je je partner meekrijgt natuurlijk!

groetjes, Ellen

Hoi,

ik heb de zwangerschapscursus gedaan toen ik zwanger was van de eerste; was vooral erg gezellig en heb eigenlijk alleen echt wat aan het puffen gehad.
De video van de bevalling was niks nieuws :) en de oefeningen wat simpel, maar vond het toch leuk om een uurtje per week met de andere meiden zo met je zwangerschap bezig te zijn.
Ik heb me vroeg opgegeven (met een week of 12) en het begon met 25 weken zwangerschap. Ik kom niet uit de buurt van Haarlem dus kan je niet adviseren over een goede locatie.
Oja, vriendinnen die de yogacursus hebben gedaan vonden het ook te zweverig en zij hebben niet leren puffen en hebben dat wel gemist tijdens de bevalling.
Succes en vooral veel plezier,

Ellen

ik heb me net opgegeven voor yoga. juist van vriendinnen gehoord dat het heel erg leuk is en je daardoor echt even de tijd neemt voor je kleine en jezelf. zweverig vondne ze het niet, wel de na de bevaling les. ik denk dat je het gewoon even moet proberen.

Hoi ik heb zowel yoga als gym gedaan en vond yoga echt niks... bij gym was er veel meer tijd om gezellig over het zwanger zijn te kletsen heb heb tot 2 jaar na de bevalling nog iedere 3 maanden een gezellige middag met de meiden en kids , super leuk, dus ik ga ook dit keer weer naar gym.

Via het kraamzorgbureau ben ik uitgekomen op 'Pilates voor zwangeren'. Dit lijkt erg op yoga, maar richt zich meer op de oefeningen, i.p.v. op het geestelijke. Veel aandacht wordt gegeven aan ademhaling, dus dat is erg prettig. Niks zweverig, gewoon praktisch.

Zelf heb ik de bewuste keuze gemaakt om niet naar gym te gaan, juist vanwege het 'geklets'. Maar da's persoonlijk. Bij mijn huidige cursus ben ik echt lekker een uurtje 'fanatiek' bezig (voor zover dat mogelijk is) en ik voel me er heerlijk bij.

Succes met je keuze!
Dee.

Ik doe zwangerschapsyoga en ik vind het heerlijk! Terwijl ik er eigenlijk veel te nuchter voor ben... Ik vind vooral de ontspanningsoefeningen erg fijn (inderdaad soms slaapverwekkend, dat kwam in de periode van slecht slapen juist goed uit )

Je leert bij yoga niet "puffen" maar wel ademhalingstechnieken, wat uiteindelijk allemaal op hetzelfde neerkomt.

Als je geen type bent om in zo'n klasje te gaan zitten, dan zou ik het niet doen. Een bevalling is een natuurlijk iets, het lijkt mij dat je, als je goed naar je lichaam luistert, je heus wel weet wat je moet doen!

Terug
Bovenaan