zwangerschapsgym of -yoga?

Hai,

afgelopen week heb ik een proefles zwangerschapsyoga gevolgd (in Eindhoven). Vond het  vrij abstract en ik had niet direct een klik met de lerares, dus als ik yoga ga volgen, wordt het in elk geval een andere cursus (leidster)... Over zwangerschapsgym hoor ik weinig mensen. Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen die yoga en/of gym hebben gedaan en wat zij als voor- en nadelen hebben ervaren.
Groetjes, Yvonne

Ik heb nooit zwangerschapsyoga overwogen, klonk mij bij voorbaat al iets te zweverig, ben een erg nuchter, praktisch ingesteld type.

Ben nu bezig met zwangerschapsgym en dat bevalt prima! We hebben echt geweldige leuke leidster (die klik is er dus), met lekker humor, en alles wat ze vertelt is gewoon erg praktisch, informatief en 'to-the-point'... Over kwaaltjes (en wat je er eventueel aan kunt doen), over fasen bevalling, ontspanningstechnieken. We beginnen altijd met wat lichte oefeningen (eigenlijk gewoon even losmaken van je lijf), is wel erg lekker.

Maar ik kan me voorstellen dat dit ook erg afhankelijk is van de leidster en of je een klik voelt...

Succes met je keuze.

Groetjes, Karin
30 wkn

Hai Karin,

fijn dat je een bericht hebt achtergelaten!! dat klinkt alsof gym veel beter bij me past, hoewel ik zeker ook opensta voor spiritualiteit, maar het praktische spreekt me op dit vlak veel meer aan.

Bedankt voor je ervaring,
groetjes, Yvonne

Ik zou zeggen zwangerschapsgym. Ben ik nu ook mee bezig heb 2 lessen gedaan en vind steeds leuker worden.
Yoga heb ik bij de vorige zwangerschap gedaan, vond het wel okay, maar ik doe het niet weer.

Gym daarintegen als we later ooit voor een derde zullen gaan doe ik het weer het is gezellig je praat met elkaar en doet oefeningen vind leuk sfeertje.

Groetjes

Diarich

Hoi,

Ik ben zelf ook een heel nuchter type die niet vel op heeft met zweverig gedoe. Toch heb ik voor yoga gekozen. De reden... Mijn zus en nicht hebben ervaring met beiden, en allebei zeiden ze dat ze veel meer gehad hebben aan de yoga. Veel ademhalings en ontspanningsoefeningen, terwijl de gym vooral heel gezellig was.

De yoga bevalt me ook prima. Ik ben aan het einde van de les heerlijk ontspannen en ik leer er ook veel van. Sommige oefeningen gebruik ik nu al regelmatig om mijn rugklachten op te vangen.

Ik heb wel gekozen voor zwangerschapsyoga. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook gedaan. Ik moet zeggen dat het absoluut niet zweverig is. We zijn veel bezig met verschillende ontspannings- en ademhalingsoefeningen en ik kom altijd aperelaxed terug van de les. Ik moet zeggen dat mijn lijf daarna ook ontspannen aanvoelt. Met zwangerschapsgym heb ik zelf geen ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen.

Terug
Bovenaan