Ik kan je alleen vertellen over yoga, wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap heb gedaan.
Nou ligt het natuurlijk aan de persoon die je les geeft, maar die van mij was me echt te zweverig. Bijvoorbeeld, Je ligt op je zij op de grond en houd je ogen gesloten. Je denkt aan een glimlach om je mond, je brengt de glimlach van je mond om je hart..... voel hoe de glimlach je hart omringt. Breng nu de glimlach naar je kindje en voel hoe de glimlach je kindje omringt........Nou ben ik zelf ook nogal nuchter moet ik eerlijk zeggen en alle respect voor degenen die hier wel wat aan hebben, maar nee...... absoluut niks voor mij. Op de partneravond leerden we de weeendans. Je staat met je partner dicht tegen je aan en gaat heen en weer wiegen. Dit doe je tijdens de weeen...... Ik heb nog steeds mijn twijfels of ik dat prettig zou vinden op het moment supreme, maar goed.
Ik heb wel (bijna) alle lessen bijgewoond, maar eigenlijk steeds met tegen zin.
Toen we bij de laatste les nog steeds niet hadden leren puffen heb ik dat toch maar gevraagd. Het antwoord was dat we niet leren puffen met yoga omdat de yoga uitgaat van de buikadem techniek.......
s
Al met al heb ik niks aan de yoga gehad. Nou moet ik wel zeggen dat mijn dochter met een keizersnee is geboren en ik niet eens weeen heb gehad, dus ook de techniek niet heb heb kunnen toepassen.
Mijn schoonzus heeft ook yoga gehad bij een andere lerares. Zij is wel erg positief en heeft dan wel weer leren puffen.
Het verschilt dus echt per docent en natuurlijk aan jezelf. Als je net zo nuchter bent als ik kan ik het je niet aanraden.... hahaha
Deze zwangerschap doe ik helemaal niet aan een cursus. Ik heb bekkeninstabiliteit en zag het dan ook niet zitten om een cursus zwangerschapsgym of fit rond de bevalling te volgen.
Ik zou alleen nog wel een lesje in puffen willen volgen, maar heb geen idee of dat kan in 1 of 2 lessen. Ik vraag het de verloskundige wel even als ik daar weer ben.
Heel veel succes met je keuze.
Liefs Trudi