Zwangerschapsgym of yoga

Hoi dames,

Hebben jullie je al opgegeven voor een zwangerschapscursus?
Dit is mijn eerste zwangerschap en ik wil wel iets gaan doen. Wilde eigenlijk voor gym gaan, maar in mijn omgeving is daar niet veel aanbod voor of geen fijne instapmoment. Voor yoga is er zat aanbod, alleen klinkt dat wat zweverig vind ik. Iemand ervaring met een van twee of tips?!

Groetjes
Nienke

Ik heb bij de 1e zwangerschap yoga gedaan en ben nu sinds 2 weken weer begonnen. Ik vind het heerlijk! En helemaal niet zweverig. Je doet allerlei oefeningen/houdingen. Sommige zijn goed tegen kwaaltjes in de zwangerschap. Andere zijn juist weer hulpmiddelen tijdens de bevalling. We sluiten af met een ontspanningsoefening en de meeste baby's gaan dan gezellig bewegen. En daarna kletsen we bij.
Dus wat mij betreft....zeker de moeite waard! Maar misschien kun je ook een proefles doen, om te kijken of het bij je past.

Vorige keer yoga gedaan en heb bij de bevalling heel erg veel aan de ademhalingstechnieken gehad. Nu weer, want vind de oefeningen wel heerlijk ontspannend om te doen.

helaas is de docente bij ons een enorme muts, waardoor de sfeer wel heel bepalend en niet altijd even leuk is. Groep is gelukkig wel weer heel gezellig.

Ik heb gisteravond voor de 2de x yoga gehad en vind het wel leuk en lekker ontspannend... Het is wel wennen de eerste keer. Maar als je je zelf overgeeft is het heerlijk zo''n uurtje.

Lekker doen, een vriendin had er vorig jaar baat bij dus had het me aangeraden..

Ik twijfelde ook erg met de yoga. Gelukkig kon ik eerst een proefles doen!
Af en toe is het me iets te zweverig, maar gelukkig giechelen we ons daar wel doorheen ;)
Veel plezier!

hoi,ik heb by mn 1e gym gedaan,was ook erg leuk en gezellig.bij de anderen niks gedaan want merkte dat ik onbewust toch weer de zelfde ademhalingstechnieken ging gebruiken,en dat ging prima,succes met de yoga,het is sowieso gezellig met elkaar

Terug
Bovenaan