zwangerschapsgym of zw.sch.yoga

Ik hoor hier nog niet thuis op dit forum, ben net `15 weken zwanger, maar hopelijk kunnen jullie me voor,- en nadelen vertellen over zw.sch.gym en zw.sch.yoga. Het is vroeg om er nu al over te denken, maar ik kom er niet uit wat ik het beste kan doen.
Alvast bedankt.
liefs poohtje

het is maar net wat je zoekt. Mensen die zenuwachtig zijn en moeiljk kunnen ontspannen hebben vaak veel baat bij yoga. Maar als je bijvoorbeeld net in een nieuwbouwwijk woont waar je niemand kent is gym misschien wel leuker. Dan heb je na een paar maanden een hele groep met allemaal een baby van de zelfde leeftijd.

Hoi Poohtje (Ook Winnie de Pooh fan?)
Ikzelf heb zwangerschapgym gedaan. Dat heeft me echt heel goed op de bevalling voorbereid, ik heb er heel veel aan gehad.
Ik heb van mijn vk ook info gekregen over yoga maar ze gaf zelf al aan dat ik daar waarschijnlijk te nuchter voor was. Het is iets 'zweveriger' dan de gym. Ik hoop hier niemand mee op de tenen te trappen maar het is in ieder geval niks voor mij.
Veel succes met je keuze en geniet lekker van je zwangerschap en zeel succes met de bevalling!

Hallo,

Ik ben 37 wkn zwanger van mijn eerste kind en zit op Yoga. Voor mij was dit een hele goeie omdat ik mij vaak niet zo goed kon onstpannen (drukke baan en veel stress). Ik denk dat het allemaal neerkomt op het vinden van 'iets' waardoor je je aandacht tijdens het bevallen van je pijn kan afwenden om zo goed mogelijk de weeen op te vangen. Bij Yoga krijg je oefeningen om te ontspannen maar leer je ook de theorie van bepaalde zaken. En hiervoor geldt 'alles mag en niets moet'. Dat vind ik prettig. Als ik een oefening niet fijn vind doe ik even niet mee, verder mag je uitgebreidt gapen tijdens de les(als je daar behoefte aan hebt)etc.
Met andere vormen van zwangerschapsgym, haptonomie etc. heb ik geen ervaring.

Veel succes.
Gita

Hoi, ik ben nu bijna 40 weken zwanger en heb yoga gedaan. heerlijk, erg goed om je te leren ontspannen en concentreren. beter dan al die nutteloze rekoefeningen!

succes

Hallo Poohtje,
Het is niet echt te vroeg hoor om daarover na te denken. Er zijn veel verschillende cursussen om je voor te bereiden op je bevalling. Als dit je eerste kindje is zou ik een gewone ZwangerFit cursus aanraden. Ikzelf geef zwangerschapscursus en babymassage in Nieuwegein en Houten. Mocht je meer willen weten, kijk dan eens op www.samensporten.net

Succes bij het vinden van een leuke cursus!

Groetjes, Tanya

Terug
Bovenaan