Zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga?

Hi meiden,

Wie van jullie heeft ervaring met zwangerschapsgym of zwangerschaps yoga? Ben ook van plan dit te gaan doen, maar weet bij beide niet echt wat ik kan verwachten. Ik denk zo dat het gymen intensiever is? Vanaf hoeveel weken zijn jullie dit gaan doen?

Verder ben ik nu dus ook helemaal niet meer aan het sporten, ook dit wil ik weer gaan oppakken. Ik doe nu echt helemaal niets en daar word ik alleen maar lusteloos van. Hebben jullie nog tips? Ben nu bijna 12 weken zwanger.

Liefs,
Lineke

Ik heb Yoga gedaan, maar ik moet er eerlijkheidshalve erbij vermelden, dat dit tegenover mijn eigen huis was, anders had ik misschien wel iets anders gedaan. We hadden een erg leuk iemand die het gaf, nuchter en vooral niet zweverig. We hadden ook een leuk klub mensen. Bij de 2e heb ik het ook gedaan. Nu zijn we verhuisd. Bij de 3e niets gedaan i.v.m. verhuisperiode en nu bij de 4e hoop ik maar dat de yoga nog in mijn hoofd zit.
Succes met de keuze!

ik doe nu yoga, ik vind het heerlijk, het is rustig en relaxend. ik moet mij ook echt leren ontspannen en kom daar na een les zo rustig vandaan. ben net begonnen maar je krijgt ook veel oefeningen tegen zwangerschapsklachten en voor bij de bevalling

Hi,

Ik heb geen idee wat zwangerschapsgym in houdt, maar volgens mij is het niet alleen bewegen toch? Je krijgt er toch ook veel informatie?

Ik heb zelf aan zwangerschapsyoga gedaan, dit omdat ik ook al gewone yoga doe. Ik krijg bij deze zwangerschapsyoga ook erg veel info.
Bij de eerste heb ik, om in beweging te blijven, zwangerschapszwemmen gedaan en bij deze heb ik tot voor kort zwangerschapspilates gedaan.

Gr. Tamara.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap op zwangerschapsgym gezeten. Ik vond dat niet zo veel voorstellen. Je krijgt vooral heel veel info over de bevalling en je krijgt een paar oefeningen om je te ontspannen en een paar om je bekkenbodemspieren goed te gebruiken.
Ik doe nu niks.

Groetjes Geeske

Hoi,

Ik heb bij mijn 1e zwangerschap zwangerschapsgym gedaan. Maar dat was dus eens maar nooit weer. Bij de 2e dus niet meer gedaan. Ik vond het idd niet veel voorstellen. Je moest dan wel allerlei oefeningetjes doen, zoals op handen en knieën gaan zitten en dan eerst je ene been omhoog horizontaal houden een aantal sec. en later je andere been. Dan ook zo met je armen. Zulk soort oefeningetjes zijn het. Ik ben met een vriendin geweest en wij moesten voordurend ons best doen om niet keihard te gaan zitten lachen. Zeker de laatste 5 min. Dan moesten we allemaal op je matje gaan liggen. Gingen alle lichten uit, werd er een muziekje opgezet en ging die vrouw erg zweverige praat doen. Nou daar ben ik een beetje te nuchter voor. Yoga heb ik nooit gedaan maar gym vind ik echt helemaal niks. Zelfs tijdens de bevalling heb ik er niets aan gehad. Ze hadden van te voren gezegd dat je niet op je hoofd mocht persen, nou tijdens het persen dacht ik: wat nou niet op je hoofd persen, dat kind moet er uit, hoe moet ik dat anders doen???!!
Dus als ik de reacties hierboven lees zou ik voor yoga kiezen, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Suc6!

Groetjes Corina

Ik ben het helemaal met Corina eens, dat zwangerschapsgym stelde niets voor. Ik heb het ook gedaan met mijn eerste zwangerschap en ik had gehoopt echt een beetje gym te krijgen. Helaas, alleen maar wat simpele dingetjes en vooral veel informatie.

Lieve allemaal,
Wat fijn om zoveel reacties te krijgen! Ik ga nu zeker voor de yoga kiezen en ik moet zeggen dat zwemmen me ook wel wat lijkt. Daar kan ik sowieso nu al mee beginnen. Moet nu echt weer wat gaan doen want mijn lichaam vraagt om energie en om sporten...

Liefs,
Lineke

Terug
Bovenaan