zwangerschapsgym/yoga/ etc...

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het zoeken naar een
'gepaste' therapie om me voor te bereiden op de (eerste) bevalling. Wat kiezen jullie (haptonomie/ mensendieck/yoga/zwemmen/zwangerschapsgym) en waarom?
 
Hoi,

Mijn vorige zwangerschap heb ik verschillende cursussen gevolgd: haptonomie, yoga en zwemmen.

De haptonomie vond ik wel goed tijdens de zwangerschap zelf maar voor de bevalling heb ik er niet zoveel aan gehad.

Tijdens de bevalling heb ik heel veel gehad aan de yoga -oefeningen.

Ook zwemmen heb ik graag gedaan, alleen werd dit een beetje lastiger op het einde, dan ging ik een uurtje brobbelen ipv zwemmen.

Nu ik terug zwanger ben ga ik zeker terug yoga doen, en zo vaak mogelijk gaan zwemmen. Maar de haptonomie zal ik niet meer doen.

Groetjes,

Veerle.
 
Ik heb bij mijn vorige zs samen bevallen gedaan. Erg leuk omdat je dit volgt samen met je partner. Wij hebben hier bewust voor gekozen om de onzekerheid bij mijn man weg te nemen doordat hij hierdoor veel beter wist wat hem te wachten stond tijdens de bevalling, en hoe hij mij kon steunen.
Meer informatie is te vinden op www.samenbevallen.nl
 
hoi!
ook wij hebben samen bevallen gedaan, en al moeten we nog bevallen, tot nu toe hebben we er al erg veel aan gehad. We weten in ieder geval wat we van elkaar verwachten!

succes
 
Ik heb bij mijne eerst zwangerschap aan zwgym gedaan, maar heb er helemaal niets aan gehad tijdens de bevalling.
Ik doe nou deze keer niets, je mag er op vertrouwen dat je lichaam je precies aangeeft wat je moet doen, is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan