Zwangerschapsgym

Hoi,
ik ben 1,5 jaar geleden bevallen van m'n eerste kindje. Ik heb toen zwangerschapsgym gehad en oefeningen geleerd. Ben nu zwanger van de tweede. Zit te dubben of ik nu wel of niet weer naar zwangerschapsgym moet gaan. (het dubben wordt mede veroorzaakt door het feit dat de bevalling van m'n 1e maar 3 uur duurde en ik dus niets van het geleerde in praktijk kon brengen...)

Ik was even benieuwd wat jullie allemaal doen.

Groetjes,
Melanie
 
Hoi Melanie,

Ik heb bij de eerste joga gedaan. Bij de tweede niets. Ben nu 36 w zwanger. Ik ga zeker nog wel even wat opfrissen middels wat boekjes en de verkregen stencils. Mijn eerste bevalling was een keizersnede (gepland) dus ik heb zoiezo nooit het geleerde in praktijk hoeven brengen.

Ik ben nu wel een beetje in dubio omdat ikzelf nu wel wat onzeker wordt hoe het zal moeten als het eenmaal zo ver is. Ik tref wel veel meiden welke met de tweede zw ook gene cursus meer volgen.

 
Hoi,
Ik hoor bij mij op de zwcursus juist dat de meiden die al een kindje hebben het juist prettig vinden om even wat tijd voor zichzelf en de komende baby kunnen nemen.
 
Bij ons is de zwangerschapsgym sinds vorig jaar heel erg veranderd, veel meer gericht ook op het in conditie blijven. Dat is natuurlijk altijd belangrijk maar dat kun je ook zelf op een andere manier doen.
Je kunt voor jezelf misschien het beste afwegen wat je doelen zouden zijn met zwangerschapsgym:
- contact met andere zwangere vrouwen (blijft leuk, ook bij een 2e)
- tijd vrijmaken om bewust met je zwangerschap bezig te zijn (ook of misschien wel juist belangrijk bij de 2e)
- informatievoorziening (misschien minder belangrijk bij de 2e; afhankelijk van hoeveel er is blijven hangen)
- in conditie blijven (zijn ook andere manieren voor maar die zijn natuurlijk minder afgestemd op zwangere vrouwen)

En vraag eens na hoe de zwangerschapsgym bij jullie is tegenwoordig; misschien is daar ook wel iets in veranderd.

Ik ben pas zwanger van de eerste, maar vraag me ook wel eens af wat ik bij een 2e zou doen. Succes met je keuze!
 
hoi
1,5jaar geleden is nog niet zo heel lang he?!
ik zou denk ik niet nog ns gaan als ik in jouw situatie stond. omdat je zegt dat je er eigenlijk niet veel baat bij had, en dat je bevalling vrij kort verliep enz.
misschien kan je thuis voor jezelf gewoon wat oefeningen doen.
groetjes van sandy
 
Hi allemaal,
bedankt voor jullie reakties!
1,5 jaar geleden was het hier zo dat je alleen een combi-gym kon kiezen, dus zowel voor- als nagym. Een optie voor bijv. alleen voorgym was er niet. De kosten waren toen ook erg hoog! Ik zal eens op hun website kijken of het nu veranderd is. 't Is inderdaad wel zoals Marjo zegt, dat het contact met andere zwangere vrouwen erg leuk is, dat heb ik bij de 1e wel ervaren. Dus wie weet...

Groetjes,
Melanie
 
Tja, ik vind het gewoon gezellig om contact te hebben met 'lot'-genoten. Gewoon even gezellig babbelen over hetgeen zich in je buik allemaal afspeelt. Voor mij is het de eerste dus misschien is dat anders. Maar gewoon even tijd voor jezelf is ook wel eens lekker. Ik doe zowel yoga als de zwangerschapscursus van de thuiszorg. Bij de yoga leer ik absoluut niets voor mijn gevoel, maar gewoon even het huis uit en onder andere mensen komen........... .
 
Hoi naamgenootje,
ik heb bij mijn tweede puur uit gezelligheid nog een cursus gedaan en om mensen te leren kennen die straks een kind van de zelfde leeftijd zouden hebben. Hieraan heb ik een hele goede vriendin overgehouden die straks bij de bevalling van mijn derde erbij zal zijn. Nu, bij de derde, doe ik geen cursus meer, maar mede omdat ik het daar gewoon te druk voor heb en ik blij ben als ik 's avonds niets hoef te doen.
Groetjes, Melanie
 
Terug
Bovenaan