zwangerschapsgym

hoihoi



ik ben nu 17 weken zwanger van mijn 1e kindje en kan eigenlijk nergens
echt goed info vinden over het wel of niet doen aan zwangerschaps gym
wie heeft er ervaring hiermee en evt. voor en tegens



ik ben 22 jaar maar heb al jaren last van benauwdheid bij inspanning (astma)

ik kan nog geen 100 meter hard lopen

ga dus ook in het ziekenhuis bevallen zodat ik direct aan de beademing kan als ik het zelf niet meer redt



mijn vk zei dat het mischien toch wel handig was om naar gym te gaan juist ivm de ademhalings oefeneningen



maar eigenlijk zie ik dit niet zo zitten en heb ik het geld er ook niet voor op het moment



liefs babs

 
Hallo,

Laat ik beginnen met te zeggen dat zw.gym via de thuiszorg geheel gratis is, tenminste hier in limburg.
Zelf heb ik ook astma en bij de eerste heb ik zw. gym gedaan en ik heb helemaal geen last gehad van de lucht.
Zelf heb ik  wel iets  aan de gyn gehad tijdens de bevalling daar ik een echt weeënstorm had ( 1 wee die aanhield enniet meer weg ging) waardoor ik toch de ademhalingsoefening kon gebruiken en ik wist waneer ik moest blazen en moest puffen.
En er is wel een verschil tussen de gym of het echte werk. Bij de gym hoef je niet altij d mee te doen met een oefening als je wat last heb van de lucht, terwijl je bij het echte werk toch echt door moet.
Maar zo een gym is meer dan alleen maar puffen hoor. Het gaat om houding en training van bepaalde spieren, en het is gezellig met zo een groep.

Nu ben ik zwanger van de tweede en nu doe ik zw. yoga. Totaal iets anders, hier draait het voornamelijk om de ontspanning, hoe creer ik die nu tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling, en het kontakt maken met je kindje in je buik.
Ook hier ben je met ademhaling bezig maar toch anders dan de gym.
Maar de yoga is niet gratis.

Voor mijn is het leren ontspannen nu belangrijker dan te weten hoe ik moet ademhalen straks, daar ik dat al weet.

Succes, MF (28 wkn)
 
Terug
Bovenaan