zwangerschapsgym?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben nu 17 weken en wil heel graag iets van zwangerschapsgymnastiek gaan doen.. eerst heb ik gedacht aan zwangerschapsyoga maar ik wil graag bewegen, niet iets van aerobics maar echt wel echt voor zwangeren..? een combi van yoga en gym mag ook.
Ik woon in friesland maar kan er zo weinig over vinden..wie heeft tips en of kan mij helpen??
Doordat ik 3 weken geleden een bloeding heb gehad mag ik ook niet meer zwemmen..wel wil ik heel graag wat gaan doen.. lekker in beweging zijn, lekker moe thuis komen!! :)

Alvast bedankt!!

Hallo daar in Friesland,

Ik woon niet in Friesland (in Limburg) dus daar kan ik je niet mee helpen, maar wel zou je aan  je verloskundige kunnen vragen wat er zoal te doen is bij jou in de omgeving. Ik heb namelijk van de verloskundige een lijst gekregen. Zo kon ik zelf uitzoeken wat mij het beste leek. Zelfs van de kraamzorg hier wordt zwangerschapsgymnastiek geregeld. Wat overigens ook vergoed wordt. Daar zou je dus ook nog kunnen informeren.
Veel succes ermee!!!

Groetjes Mineko

28 weken zwanger

Hallo daar Limburg ;-)

Ja klopt ik had ook al aan haar gevraagd, maar ze is net nieuw hier en de enige en ze helpt je niet zo gauw.. best wel vervelend :-(
Ze is een schat hoor! Maar ik moet echt alles zelf uitzoeken, dit is mijn eerste kindje wist ik het dat je nu al kraamhulp moest regelen, Of naja beter gezegd een paar weken geleden al, haha.
Ik dacht dat zoiets wel zou loslopen na de zwangerschap hihi  :)
Zo hebben ze me bij de 20 weken echo ook tussen gepropt, ik kan nu op een avond komen, had ze ook niet gezegd.. ik dacht ach ik bel wel rond de 17e week +-
Maar daar moet je ook snel bij zijn haha :)
Ach als ze me maar goed helpt bij de bevalling haha :-D
Wat doe jij allemaal nu tijdens je zwangerschap?kwa beweging enzo?

Bedankt voor je reactie :)

Liefs

Hallo daar Limburg ;-)

Ja klopt ik had ook al aan haar gevraagd, maar ze is net nieuw hier en de enige en ze helpt je niet zo gauw.. best wel vervelend :-(
Ze is een schat hoor! Maar ik moet echt alles zelf uitzoeken, dit is mijn eerste kindje wist ik het dat je nu al kraamhulp moest regelen, Of naja beter gezegd een paar weken geleden al, haha.
Ik dacht dat zoiets wel zou loslopen na de zwangerschap hihi  :)
Zo hebben ze me bij de 20 weken echo ook tussen gepropt, ik kan nu op een avond komen, had ze ook niet gezegd.. ik dacht ach ik bel wel rond de 17e week +-
Maar daar moet je ook snel bij zijn haha :)
Ach als ze me maar goed helpt bij de bevalling haha :-D
Wat doe jij allemaal nu tijdens je zwangerschap?kwa beweging enzo?

Bedankt voor je reactie :)

Liefs

Hallo Friesland ,

Wat vervelend nou dat je niet zo heel goed begeleid wordt, dat is toch wel handig met een eerste zwangerschap. Maar ja, het is ook fijn als het goed klikt tussen jullie. Zij moet je immers door de bevalling heen loodsen.
Ik had inderdaad de kraamzorg al voor de 16e week geregeld, maar vond het toch wel gek, want je bent daar inderdaad op dat moment helemaal nog niet mee bezig. Nu heb ik mijn intake-gesprek al gehad. Het gaat echt zo snel...
Ik had eerst overwogen om iets van zwangerschapsgym  / yoga  te doen samen met zwangerschapszwemmen. Dat zwemmen kan hier namelijk in de buurt. Maar ik heb gekozen om alleen  zwangerschapsyoga te doen. Zwemmen leek mij te intensief en te vermoeiend (ik was namelijk al zo moe).  Yoga vond ik meer bij mij passen.  Hier leer je vooral veel ontspanningsoefeningen en ademhalingstechnieken. Dit leek mij voor mij het beste om de bevalling door te komen. Ik ben overigens al met 20 weken begonnen, vrij vroeg, maar zo ben je wel helemaal  gewent  aan de oefeningen aan het einde van de zwangerschap. Ik hoop dat het zo een beetje vanzelf gaat tijdens de bevalling. Maar ach, ik zie wel. Ik laat het maar allemaal op mij af komen. Wat kun je anders doen, toch?!

Groetjes Mineko

Terug
Bovenaan