zwangerschapsgym

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wie van jullie heeft met de zwangerschap aan zwangerschapsgym of iets dergelijks gedaan? En, hoe vonden jullie dat? Zouden jullie het bij een eventuele volgende weer doen? Ik zelf heb een cursus gevolgd en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel aan de oefeningen heb gehad. Maar ik vond het contact met de andere meiden wel gezellig! We spreken nog steeds een keer per 2 maanden iets af met de hele groep! Doen jullie dat ook nog?

groetjes mirjam

Hoi Mirjam.

Mijn man en ik hebben Samen Bevallen gedaan. Helemaal geweldig was het, maar vooral door het contact met de andere zwangeren. Toevallig hebben we a.s. zaterdag weer afgesproken. Dat is de tweede keer. Met 1 vrouw heb ik wel heel erg veel contact gehouden, zij is eigenlijk een vriendin geworden. We hebben eigenlijk niet veel aan de cursus gehad maar dat kwam omdat ik uiteindelijk een geplande keizersnee heb gehad en dus geen weeen en zo gehad heb. Maar ik kan de cursus wele cht aanbevelen. Helemaal voor ons was het echt passend. Mijn man en ik doen echt alles samen en we zagen het niet zitten dat ik een cursus alleen zou doen en hij dan 1 papa avond had. Voor ons dus perfect zo.

groetjes Linda

Hoi Mirjam,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap een cursus gedaan bij een Cesartherapeute. Tijdens deze cursus komt het puffen aan de orde maar ook hoe je op je houding moet letten tijdens je zwangerschap. Ik had hiervoor gekozen omdat ik een zwakke rug en nek heb.
Het voordeel vond ik dat de cursus dus niet alleen over het puffen ging maar ook over je houding. Daarnaast was het een klein clubje en dus ook heel gemoedelijk.
Nadeel was dat het een soort instroomclubje was dus je had niet 1 vast gezelschap waardoor ik nu ook geen contact meer heb met de vrouwen die ik daar tegengekomen ben.
Mocht ik nog een keer zwanger raken dan wil ik yoga gaan doen. Ik ben namelijk tijdens de bevalling compleet in paniek geraakt omdat ik zoveel weeën had (been-, rug- en buikweeën tegelijk) dat ik het niet meer opgevangen kreeg. Misschien dat ik bij yoga leer om rustig te blijven.
Daarnaast zou ik het ook weer doen omdat ik tijdens die cursus ook echt bezig was met mijn zwangerschap en dat had ik soms wel nodig omdat ik het zwanger zijn echt niet leuk vond. Lang verhaal waarom, dat zal ik je besparen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik heb bij beide zwangerschappen yoga gedaan.
Heerlijk vond ik dat, gewoon een avond helemaal voor mezelf en he tkindje dat in mijn buik groeide.
Puffen kwam wel aan de orde, maar niet echt als puffen. Meer hoe je je kunt ontspannen tijdens heftige weeen ed.
Als er nog ooit een 3e komt zal ik weer voor yoga kiezen.

Het nadeel bij deze cursus was wel dat je niet met een vaste groep starte, maar gewoon instroomde op het moment dat je wilde beginnen. Je krijgt dan wel een band met degene die ongeveer net zover zwanger zijn als jij, maar lang niet met iedereen.

gr Saskia

Ik heb bij alle drie de kids gym gedaan, en idd niet voor de oefeningen, maar wel om even een uurtje per week met mede zwangeren echt aandacht voor het zwanger zijn te hebben.
Vond het mn gezellig.
Heb met de eerste/oudste club nog wel contact, maar was een groep van 13 mama''s met uiteindelijk 16 kids..dus erg groot.Spreek er nog zes ofzo.
De tweede keer geen contact overgehouden aan de club van vijf...
Nu weer wel met nog vier anderen eens per twee maanden contact..gewoon leuk dus.
Zou het zo weer doen..
Gr Rina

Ik heb aan zwangerschaps yoga gedaan en op zich vond ik dat fijn om te doen. Lekker ontspannen en toch bezig met je zwangerschap en de komende bevalling. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik iets aan de cursus heb gehad tijdens mijn bevalling. Doordat ik hele heftige rugweeën had was het zo goed als onmogelijk om te ontspannen of weg te puffen...
Maar al met al had ik wel een goed gevoel bij de yoga.

Bij een volgende zou ik het denk ik wel weer doen, maar misschien aangevuld met een ander soort cursus.

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan