zwangerschapsgym???

hallo allemaal,

Ik twijfel of ik mee wil doen aan zwangerschapsgym.
Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik ben nogal een nuchtere meid en weet niet of ik mij hier wel voor op wil geven. Hebben jullie hier ervaring mee? En vanaf wanneer begin je hiermee?
Ik twijfel nog.

groetjes mirjam

Hoi Mirjam,

Ik heb me wel ingeschreven en ga op 6 September beginnen. Het heet bevallen doe je samen.

Ook ik dacht nou ik red het wel, maar mijn verloskundige zei dat het misschien wat makkelijker zou zijn de bevalling. Ook voor mijn man die weet een beetje wat er komen gaat.

Dus ik ga het proberen!

Liefs!!!

Ik krijg bij zwangerschapsgyn altijd het idee dat dat vooral zwangere vrouwen zijn die zitten te kletsen.
En eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten.

Bij mijn vorige bevalling het ik een boek gelezen: "duik in je weeen" en dat was mijn gehele voorbereiding.
De bevalling is erg goed (en snel) gegaan en ik heb die gym geen moment gemist.
Ik ga deze keer dus ook niet.

Mijn vriend heeft het boek ook gelezen als voorbereiding.

Ik doe het deze keer ook niet, ik heb het eigenlijk alleen tijdens mn 1e zwangerschap gedaan. Het is nu mn 3e.

Maar ik vond wel dat je op zich wel goede tips krijgt over houdingen tijdens de bevalling, puffen.
En je doet oefeningen voor je bekkenbodem, die toch wel belangrijk zijn, die doe je daar ook op de nagym.

Ik heb na de bevalling van de 1e een blaas en baarmoeder verzakking gehad, die gelukkig na wat fysio en oefeningen vd gym weer minder werd.

Maar het is maar net waar je je zelf lekker bij voelt.
Je moet doen wat bij je past, maar enige voorbereiding kan zoiezo geen kwaad.

Dit is ons eerste kindje maar heb meteen gezegd dat ik niet aan zw.gym doe. Heel naief of eigenwijs maar ik vertrouw volledig op mijn instinct! Nog nooit heeft mijn gevoel mij in de steek gelaten en hoop dat het dan ook niet zal gebeuren.

Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsyoga. begin 13 sept. Gewoon voor de oefeniningen die je krijgt voor je houding en bekken en voor de ademhaling. Lekker een avondje voor je zelf kan ook geen kwaad!

Ik ben ook best een nuchtere meid en het lijkt mij ook niet zo leuk. Maar om nu helemaal niets te doen, vond ik ook zo. Dus nu gaan mijn vriend en ik samen de cursus bevallen doen. Gezellig een avondje samen en echt alleen bezig zijn met ons kleine wondertje. Verder wil ik misschien nog gaan zwemmen, maar dit kun je doen wanneer je er zelf zin in hebt. Je hoeft je niet op te geven en kunt gaan wanneer je zelf wilt. Bij ons wordt het 1 avond in de week gegeven.

Terug
Bovenaan