Zwangerschapsgym???

Zijn jullie al begonnen met Zwangerschapsgym, zo ja in welke vorm?

Heb me opgegeven voor mensendieck cursus, maar ben behoorlijk aan het twijfelen.
Eigenlijk kan ik vanwege mijn instabilieit niet echt mee doen met de oefeningen. Vanavond kan ik gelukkig een proefles mee doen, om te kijken of ik het red. Maar stel dat het niets wordt, hoe kan ik me dan mentaal voorbereiden op de bevalling?

Hoop dat jullie nog ideeen en tips hebben?
Zit nu behoorlijk met mijn handen in het haar...

Oh ja, heb ook geprobeerd mee te doen met zwangerschapszwemmen, maar ze moesten halverwege uit het water halen, omdat ik zoveel pijn had. Loop nu bij de revalidatiearts, ergotherapeut en mensendieck.

Beste Juudje86,

Ik heb geen ideeen en tips voor je! Wat ik je wel kan vertellen dat ik nooit aan zwangerschapsgym o.i.d. heb gedaan! In eerste instantie was er de mogelijkheid niet voor en ten tweede ben ik er misschien te nuchter voor of zo....Wel heb ik veel gelezen. Voor de rest hield ik in mijn achterhoofd dat iedere bevalling toch anders is en vaak anders loopt dan je verwacht. Ik heb nu 3 bevallingen achter de rug en tot nu toe is er geen een me heel erg tegengevallen. Bij de laatste kreeg ik zelfs een compliment. Er was nl een stagiare bij die er niet over dacht om zelf kinderen te krijgen. Ze vond al die puffende en soms "gillende" (Sorry, herhaal wat zij gezegd heeft) maar niets. Zelf ben ik altijd enorm in mezelf gekeerd tijdens het opvangen van weeen en ze zei dat ze na mijn bevalling (de eerste die ze echt werkelijk meemaakte) er toch anders over is gaan denken. Tja....dan voel je je toch wel trots en even heb ik gedacht...en dat toch zonder zwangerschapsgym o.i.d. Uiteraard is iedereen anders en bereid iedereen zich anders voor op een bevalling.

Succes met het zoeken naar de voor jou geschikte mogelijkheid!

Hoi Juudje,
Wel eens gedacht aan zwangerschapshaptonomie? Kan je samen met je man/vriend doen. je leert echt contact maken met de kleine en ook hoe het met de bevalling zal gaan en je daar op voorbereiden. Volgens mij is het 4 of 5 keer. Zoek gewoon iemand in de buurt en bel een keer op om ze je uit te laten leggen wat het inhoud, dan kan je daarna beslissen.
Succes!

Ik heb het bij de eerste niet gedaan en nu doe ik het wel, voor de lol, samen met mijn vriendin... Moet zeggen, het voegt niet echt veel toe tot nu toe. Ze kunnen je hartstikke mooi vertellen hoe ene bevalling in zijn werk gaat, maar dat vind je overal op internet ook. Je weet gewoon nooit hoe je eigen bevalling gaat zijn en hoe jij die ervaart. Probeer er nuchter in te gaan en realistisch te blijven. Ja het doet pijn, nee het is geen pretje, en het cliche is waar... als het afgelopen is en de kleine ligt op je buik ben je alles al weer vergeten.. Hoe kan je je ergens op voorbereiden als je het nog nooit hebt meegemaakt? Misschien duurt het 2 uur, misschien 22 uur.. Ik zou zeggen, gewoon ondergaan die handel en lekker veel lezen op internet!

Beste Juudje,
Zelf heb ik ook last van bekkeninstabiliteit. Ik volg een cursus zwanger actief. Tijdens deze cursus krijgen we oefeningen die verlichtend zijn. Ik kan ze ook inderdaad niet allemaal met de groep meedoen. De aangepaste versies wel. Ik zal gewoon kijken of je er zelf wel of geen behoefte aan hebt. Ik vind het vooral leuk om de cursus te doen, omdat je in aanraking komt met andere vrouwen die ongeveer gelijk met jouw zijn uitgeteld.

Terug
Bovenaan