Zwangerschapshormonen

Hallo Iedereen,

Ik heb een dochter van 2,5 jaar en ik ben nu 7 weken zwanger van de tweede. Heel erg gewenst maar....

Ik schaam me een beetje maar ik wordt echt helemaal gek van mijzelf.
Ik ben heel erg down, ik heb nergens zin in, de hele dag kotsmisselijk. Ik kan het zelfs niet opbrengen om naar mn werk te gaan. Ik wordt al moe als ik eraan denk dat ik moet koken of wat dan ook.
Ik weet wel dat ik dankbaar moet zijn, dat ben ik ook maar als je in mn hart kijkt dan vindt ik er op het moment geen zak aan.
Zouden die zwangerschapshormonen zoveel invloed hebben?

Wie heeft hier ook last van, en wie heeft er wat tips voor mij?

Alvast bedankt!

 
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb er ook last van gehad. Ben nu 15,5 weken en nog steeds erg moe maar niet meer zo misselijk. Ik wilde me ook zo graag blij voelen maar door de misselijkheid baalde ik gigantisch en schaamde ik mij daarvoor. Diegene die het woord roze wolk heeft verzonnen kon ik wel wat aandoen! Mijn man heeft me heel erg geholpen door het huishouden zo veel mogelijk van mij over te nemen. Ik bleef echter wel balen van het feit dat mijn huis een zooitje was. Ik heb me letterlijk eraan moeten overgeven. Toen ik alles accepteerde zoals het was en ik er zelf niets aan kon veranderen, viel er een last van m ´n schouders en voelde ik me een stuk beter.
Er zijn zetpillen die je misselijkheid een stuk minder maken zodat je in ieder geval normaal kan werken en voor je andere kindje kan zorgen. Ik heb ze niet genomen maar als je al een peutertje hebt rondlopen is dit misschien een oplossing.
 
ik begrijp precies hoe je je voelt.
in het begin voelde ik me echt raar misselijk down en had veel last van rug problemen dooe de hormonen.
twee maanden eerder ben ik een kindje verloren.
dus je zou zeggen dat ik nu heel blij moest zijn dat het zo snel al weer gelukt was.
maar nee ik heb echt zoiets gehad van als dit het is waar is dan die roze wolk.
momenteel ben ik 18 weken zwanger en gaat het beter maar zo blij als ik wil zijn ben ik nog steeds niet.
ik heb me overgegeven aan de hormonen en gevoel.
voel je niet schuldig daar wordt het erger van.
probeer toch te genieten van de kleine dingen.
veel sterkte.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Werken jullie ook en zo ja hoe doen jullie dat dan? Ik heb me nu ziek gemeld, omdat ik al gek werd als ik alleen al aan werken dacht.
 
hallo meiden,

ja ik ben ook echt kotsmisselijk, ik kom de deur bijna niet uit. Ik ben 6 weken zwanger.

Ik kan zo echt niet werken, dus ga me maandag ziek melden. hier voel ik me best wel schuldig over en ben bang dat ze me vinden aanstellen. maar ik kan gewoon niet.
 
ik ben vanaf 5 weken zwangerschap thuis geweest omdat ik niks kon.
nu werk ik 12 uur per week inplaatsvan 32.
denk aan je eigen gezondheid en dat van je kind.
 
Terug
Bovenaan