Zwangerschapshormoon??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben al vaak op dit forum aan het schrijven met jullie.
Heb nu eigenlijk toch nog een vraag:

Kan het zo zijn dat je bij de 1e zwangerschap het zwangerschapshormoon HCG na 4 dagen kunt zien (via een test) en
bij een 2e zwangerschap na een dikke week nog niet?
Ben nu namelijk 8 dagen overtijd, maar geen postitieve test.
Bij mijn 1e zwangerschap heb ik na 4 dagen getest, positief, maar wel een beetje vaag.
Wel zwanger dus, maar helaas na 10 weken een miskraam.

Kan iemand me helpen bij deze vraag.

Liefs, Go

hoi go,

mischien stom om te vragen maar hoelang geleden is het dat je (erg genoeg) een miskraam hebt gehad??want ik bedacht me net (weet absoluut niet of het kan)maar mischien omdat jij steeds een paar uur later een streepje krijgt ..heb je dan dat hormoon niet nog van je vorige zwangerschap in je lichaam???
ik wil je absoluut je hoop niet wegnemen of wat dan ook maar weet ook helemaal niet of dat uberhuapt mogelijk is??!!
\liefs lonneke

Hoi Lonneke,

Het is nu weer ongeveer 2 maanden geleden,
1 september had ik de echo en ondekte we dat het vruchtje overleden was.
7 september ben ik gecurrateerd.
Heb zelf niet het gevoeld dat daardoor mijn test nog na lange tijd positief wordt, maar wel heel fijn dat je met me meedenkt.
Weet wel dat de test eigenlijk helemaal niet betrouwbaar meer is na een paar uren, maar aan de andere kant snap ik dan niet waarom er wel iets verschijnt.
We wachten maar af, zaterdag test ik opnieuw, en zowieso maandag naar de dokter.
Zij doen dan ook een test en anders een bloedtest in het ziekenhuis.

Bedankt voor het meedenken!

Liefs, Go

Hallo Go 1,

Ik ben even de studieboeken ingedoken voor je.

Je bent 7 sept geholpen (medisch) sorry ander woord kan ik nog even zelf niet gebruiken.

De halfwaardetijd van HCG is 24 uur d.w.z als je 100 U/L hebt op bv 7/9 dan heb je 8/9 nog 50 U/L over.

Tot de 7 week zwangerschap verdubbelt de concentratie HCG iedere 2 dagen, daarna neemt de productiesnelheid van HCG af. DE tiende week heeft die zijn piek bereikt.en daalt dan weer tot de 20 week en blijft dan tot de bevalling constant.

Je bent nu 8 dagen overtijd dus is de hoeveelheid HCG al 4 maal verdubbelt. Bij ons zeggen ze dan test over 7 dagen weer. (vanwege de kosten van een test).
Dat kon ik ook tot een jaar geleden makkelijk zeggen, maar ik weet nu hoelang een week duurt als je je grootste wens in vervulling wilt hebben.
Wat je ook kunt doen bellen naar een verloskunige, de eerste vraag is of je zwangerschapverschijnselen hebt dan kan er  i.v.m. begin september misschien een inwendige echo maken of er een vruchtzakje is gevormd.

Ik heb al te horen gekregen dat ik bij volgende zwangerschap om de week een echo krijg tot 15 weken. Dit i.v.m stress bij moeder verkomen.

ik hoop dat dit een beetje help

groetjes Nanda

Vanaf 6 a 7  weken zwangerschap kun je een harttoon waarnemen.

Hoi Nanda,
Super bedankt voor al je moeite, echt lief.
Inderdaad duurt een week erggggg lang, ikzelf ga zaterdagochtend weer testen.
Hoop dat ik het tot dan uit kan houden.
In ieder geval ga ik ook maandagochtend naar de huisarts met ochtendurine, dan doen zij ook een test. Is deze weer negatief, dan mag een ik bloedonderzoek doen in het ziekenhuis. (Ooit komt het voor dat er geen HCG in de urine zit).
Maar het idee van de verloskundige wat je vertelde, ga ik ook even navragen.
Of dat kan en vanaf wanneer ze dat doen.
Super bedankt voor de tip.
Ik laat het je weten!

Liefs, Go

Hoi Nanda,
Net gebeld met de verloskundigepraktijk.
Zij maken pas een echo als ik aangetoont dat je zwanger bent.
En dan vanaf 8 weken, omdat je voor die tijd toch bijna niets kan zien, ook niet via de inwendige echo. Vanaf 8 weken kun je ook het hartje pas horen.
In ieder geval, volgens hun daar.
Dus toch afwachten tot maandag, wat de dokter zegt.
Zaterdag doe ik ook zelf een test en dan maandag weer bij de dokter.
Liefs, Go

Ha Go,
Ben ik weer....
Wat raar dat de verloskundige praktijk dit zo aan je doorgeeft.
Ik kom zelf uit Limburg en heb voor mijn dochtertje ook een miskraam gehad.
Toen ik weer zwanger was mocht ik de 1e controle bij de gyn. in het ziekenhuis hebben (wel na curretage) en dat deden ze al met 7 weken. Alleen was ik toen pas 5 weken zwanger en mocht na 2 weken nog eens komen. En toen konden ze al met de inwendige echo zien dat alles oke was?? En daarna mocht ik weer gewoon naar de verloskundige. Maar zo te lezen dus is het overal anders!!
Nog een paar dagen volhouden en nagelbijten en dan weet je hopelijk weer meer.
Misschien heb je wel een langere cyclus gehad en is de test zaterdag gewoon positief.
Ik zal ervoor duimen.
Doeii Nessie

Raar he, dat het zo kan verschillen.
Dus....nog even volhouden en dan weten we meer.
Ik hou jullie op de hoogte, ben blij dat ik in ieder geval bij jullie mijn ei kwijt kan.
Liefs, Go

Terug
Bovenaan