zwangerschapsjeuk

Hallo dames,

Heeft er iemand nog een goede tip wat te doen tegen jeuk? Mijn buik is helemaal rood en pukkelig en het jeukt bij vlagen zo enorm! Ik probeer eraf te blijven maar ik krab volgens mijn man gewoon in mijn slaap. Ik smeer al vette creme erop (nee, ik weet het zeker inmiddels, het is geen allergie) en soms een koude douche. Heeft iemand misschien DE tip voor mij?

groetjes, Diane

Hoi Diane,

Misschien dat je poriën verstopt raken door de vette crème en dat het daarom zo jeukt? Dat had ik in het begin ook. Nu scrub ik het af en toe lichtjes met een spons onder de douche en smeer ik met een (wel wat duurdere) speciale anti-striae-crème die je bij de Douglas kunt kopen en dat helpt bij mij een stuk beter: Collistar crema intensiva antismagliature.

Succes!

Eveline

Tja ik ken het, soms weet ik het ook niet meer, op zich lijkt het altijd lekker om met olie te smeren, maar als ik naar bed wil dan werkt menthol poeder toch het beste. Het lijkt niet zo geweldig voor je huid, denk zelf dat het uiteindelijk er alleen maar droger van wordt diehuid, maar voor het moment is het wel heerlijk, even jeukvrij....

Groetjes
Wasabimammie!

Hallo Diane,

Heel herkenbaar deze jeuk.
Vooral de eerste maanden heb ik er veel last van gehad.
Ik ben er regelmatig mee naar de huisarts geweest maar hij wilde geen hormoonzalf voorschrijven, dat wilde ik ook niet.

Ik kreeg van hem op recept: Lidocaine Levomenthol gel en dat heeft mij super geholpen.
Dit is een zalf/gel die je onbeperkt tijdens zwangerschap mag gebruiken.
Ik heb ongeveer een 20 tubes gesmeerd maar het heeft mij van de jeuk en bultjes af geholpen.

Mijn huisarts zei ook; niet te heet douchen, niet altijd zeep gebruiken en probeer niet te krabben. Krabben maakt de jeuk erger....want bij krabben komt er een speciale stof vrij die de jeuk erger maakt.

Voor mij was dit DE uitkomst.
Hopelijk is dit voor jou DE tip die je zoekt.

Groetjes Marieke
Morgen 33 weken zwanger

hoi dames,

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Eveline, het is geen kwestie van verstopte porien. Niets smeren maakt het nog erger vanwege de droogheid. Maar bedankt voor het meedenken.

Wasabimama, mentholpoeder wordt vaker gebruikt bij jeuk. Ik ben er een beetje huiverig voor. Op mijn 22e kreeg ik waterpokken en mentholpoeder daarop werkte hetzelfde als een rode lap op een stier: Ik stond echt in de fik voor mijn gevoel. Tja, weet ook niet of dat nog eens terugkomt. Ik zou het een keer kunnen uitproberen en de douche paraat houden.

Marieke, lidocaine gel klinkt goed. Lekker een beetje verdovend. Helaas wel weer menthol erin maar goed. En je weet zeker dat dat gewoon mag in de zwangerschap? Misschien toch maar even langs de ha dan.

Bedankt voor de tips!
groetjes, Diane 35 wk

Diane,

Mijn huisarts heeft het toen speciaal opgezocht in zijn encyclopedie of zoiets.
Volgens mij zit er maar een kleine hoeveelheid menthol in, het is het proberen waard.

Succes!

Groetjes Marieke

Hai,

Inmiddels alweer 17 weken geleden bevallen van een dochtertje herinner ik me weer de enorme jeuk die ik had tijdens de zwangerschap. Ik bleef maar krabben. Bij mij hielp de amandelolie van Kneipp. Je hebt er een hele serie van en ik smeerde me gek. 2 keer per dag.
Naast dat het goed is voor je huid heeft het dus ook geholpen tegen de jeuk.
Misschien een tip voor je?

Succes met je zwangerschap.
Liefs,
Danielle (mama van Fiene)

Hoop dat ik een goede tip voor je heb!
Bij mij is ondertussen het jeuken overgegaan in harde trappen... en daar is helaas niet tegenop te smeren of heeft iemand toch nog iets???!!! Ik hoor t graag!
Ik smeerde AFTERSUN op mn buik en omdat dat heerlijk verkoelt werd de jeuk bij mij (voorlopig even) minder! Is echt t proberen waard! Hoor graag of t bij jou ook werkt!
Succes! L81 (28 wkn)

Terug
Bovenaan