zwangerschapskaart

hoi hoi

weet iemand een site waar je je de betekenissen van de afk. van de zwangerschapskaart kunnen lezen.
want staat zoveel maar weet niet wat het betekend
nou groetjes
jacqie
 
Hallo Jacqie,ik weet het niet meer precies hoor, ik heb mijn kaart maar even opgezocht. Ik had mijn kaart gekopieerd, je mag je kaart namelijk niet houden. Misschien een tip voor jou!
In het eerste gedeelte staat de datum, in de volgende het aantal kilo's wat je weegt. Dan komt je bloeddruk en wat oedeem betekend weet ik ook niet. Alb en red weet ik helaas ook niet maar zout was bij mij doorgekrast en er staat nu hb, dat betekend ijzer, dat werd bij mij 3x gecontroleerd. Dan komt amenorrhoe dat betekend hoeveel weken je zwanger bent en hoogte fundus betekend de grootte hoe het kind is in aantal weken, dan fundus symf, dat weet ik ook niet eb dan krijg je de ligging van je kindje, wat grut en ball betekend weet ik niet maar daarna zie je in de tekening een bal en een ronde streep eronder, de bal is het hoofd en de streep eronder zijn de benen. Dan komt harttonen, dat weet ik ook niet en dan komt je bloed. En dan de onderzoeker, dat is een paraafje van je verloskundige. Ik ontdek net dat ik toch een hoop niet weet maar ik hoop wel dat je wat aan mijn informatie hebt. Een fijne zwangerschap! Groetjes..................
 
Bij mij staat in het boekje wat ik kreeg van de vk wat de afkortingen betekenen. Misschien staat het ergens in de informatie die je hebt gehad van de vk.
Succes
Gr. Dana
 
Terug
Bovenaan