zwangerschapsketting/balletje

A

Anoniem

Guest
bij hoeveel weken/maanden begin je met dragen van zo'n balletje?
en wanneer kan je kindje hem horen?

Een baby kan als het goed is vanaf week 18 horen. Maar de meningen over zo'n balletje zijn verdeeld, sommige zeggen dat het niet goed is. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat een baby daar blij van wordt. De hele dag zo'n balletje horen rinkelen. Je ziet ze gelukkig ook veel minder dan voorheen. Ik zou ze zelf nooit dragen.

gr mickey (37,2 wk)

klopt idd wat mick zegt de meningen zijn er over verdeeld ik weet nog toen ik zwanger was van de 1ste dat het echt heel erg afgeraden werd omdat de baby als hij al met zn bolletje naar beneden zou liggen het geluid zou gaan proberen te volgen en dan wer zou kunnen draaien ofzoiets .......ik draag hem dus niet maar ook meer omdat ik het niet mooi vind maar dat is ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;-) ik zou het wel even navragen als ik jou was

groetjes mamavanTimo 35wkn+2dgn

Je ziet ze iid nu veel minder als eerder.. Ik had er ook een om met mijn vorige zwangerschap. Maar dat is 10 jaar geleden. Ik ga hem nu cker weer dragen.
Ik vind het erg mooi staan.
Het is wel zo dat je het kettinkje of touwtje lang genoeg moet hebben zodat de baby zich niet naar het geluid kan draaien dus evt in een stuitligging

Maar als jij het wil en mooi vind moet je het cker gaan dragen. Ik ga hem  ong. omdoen met 12-14 weken.

Liefs Nakomertje
4 wkn en 4 dgn zwanger

hoi

ik heb zelf vorig jaar ook zo'n bel gehad en had hem al rond de 9 weken om
rond de 18 e week kunnen ze hem inderdaad gaan horen
zelf mag ik van mijn man zo'n bel niet meer om omdat mijn zoontje in een stuit lag vorig jaar zodra ik die bel omhad vanaf de 30 e week heb ik de bel niet meer omgehad en de kleine is toen goed gaan liggen
het kan natuurlijk toeval zijn maar ik ga dat risico niet nemen
groetjes quincy

Even los van wat we ervan vinden, volgens mij heet zo'n ding een "bola". Het is geen belletje, maar een hol balletje waar snaren in gespannen zijn waar een balletje overheen rolt - een soort piano-idee dus.

Ik heb begrepen dat je het inderdaad heel laag moet dragen - dus met een veter of ketting die tot ver onder je navel reikt - omdat de baby anders in stuit kan gaan liggen. Of dat nou een bakerpraatje is of niet, voor mij is het reden genoeg om het toch maar niet te doen. Als alternatief zou je je lievelingsliedje voor je kind kunnen afspelen of zingen; dat schijnen ze ook te herkennen als ze geboren zijn. Een wiegeliedje is dus ook heel geschikt. Zelf zing ik vaak "So this is Love" uit de musical Cinderella - ik heb binnenkort een recital waar ik dat ga zingen - en dat is ook een heel geschikte tekst voor een baby, ook al is het niet daarover geschreven:

So this is love, so this is love
So this is what makes life divine
I'm all aglow, and now I know
The key to all heaven is mine
My heart has wings, and I can fly
I'll touch every star in the sky

So this is the miracle
that I've been dreaming of
So this is love, so this is love

~Hilde

Hoi!

Je kunt ipv een balletje (of hoe Hilde dat noemde) ook iets ander dragen. Zo heb ik van een vriendin voor mijn verjaardag een mooi steentje gekregen die je als ketting kunt dragen. Er zit een extra lang halssnoer bij en je kunt 'm dus ook mooi laag dragen. Hoe het steentje precies heet, kan ik nu zo 123 niet zeggen. Dan moet ik het even opzoeken. Het staat voor dingen als rust en geluk ed tijdens de zwangerschap. Is dus iets symbolisch en maakt geen geluid.

Groetjes, Mimi

Terug
Bovenaan