Zwangerschapskilo's eraf

<p>Hallo,</p><p>7 maanden geleden ben ik voor de 2de keer mama geworden. </p><p>Maar 2 kinderen verder maar ook 30 kilo zwaarder.. en die moeten er echt wel af!</p><p>Alleen afvallen is moeilijk vooral om vol te houden. Vandaar het volgende idee:</p><p>Wij wil er ook heel graag afvallen en zou bijvoorbeeld in een gezamenlijk appgroepje willen om elkaar te motiveren ervaringen te delen en vooruitgang bij te houden?</p><p>Ik ben benieuwd!</p><p>Groetjes</p>
 
Hoihoi!

Ik ben inmiddels op mijn streefgewicht dus ik ben geen kandidaat voor de app, maar ik heb wel een tip als je wilt!:)
Ik ben 30 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en die zijn er allemaal weer af. Ik was er op een gegeven moment helemaal klaar mee. En ik kan alleen maar zeggen: begin niet aan een dieet! Vaak val je dan in het begin veel af, of misschien blijf je dat wel doen, maar zodra je zo'n dieet loslaat kom je echt mega snel weer aan. Het belangrijkste is, en het klinkt simpel en misschien is het dat ook wel, zorg dat je meer verbrandt dan wat je binnen krijgt!:) En veel, heeeeeel veel water drinken. Of thee. Dat helpt ook enorm. Ik heb al het andere drinken toen laten staan, sapjes, cola etc.
Je hoeft echt niet opeens op een worteltjes dieet, als je maar gewoon normaal eet en daarnaast beweegt. Iets wat je leuk vindt is wel handig, als je sporten echt geen bal aan vindt hou je dat toch niet vol en zul je er sneller mee stoppen. Ik heb tijdens het afvallen geen dag gesport, daar ben ik sinds kort pas mee begonnen. Fietsen, wandelen, zwemmen... is ook hartstikke goed allemaal.
Maar misschien weet je dit allemaal al en denk je nu ach mens hou toch op hahaha! Heel erg veel succes in ieder geval??
 
Ik wil wel meedoen! Ben 15 kilo zwaarder sinds m'n zwangerschap en bevalling, inmiddels 9 maanden geleden. Heb er nog geen zin in, dus ik kan de extra motivatie wel gebruiken!
 
Als tip: foodsisters! Niet echt een dieet, maar meer letten op groente en niet teveel suikers enzo. Ik ben daarmee snel een aantal kilo’s afgevallen zonder het idee te hebben gehad iets echt te missen. Succes!
 
Hoi! Zelf zwanger van de tweede, dus geen kandidaat voor de app. Wél ervaring met kilo's afvallen (voor mijn eerste zwangerschap woog ik 80kg, deze zwangerschap ben ik gestart op 65.
Afvallen met dieet inderdaad nooit doen, zoals hierboven ook gezegd. Gezond worden is een leefstijl dus gewoontes aanpassen is mijn tip! Kleine eet en drinkwissels steeds verder uitbouwen (volkoren pasta ipv gewone, zelfde voor brood, vers geperst sap ipv pak, koken met koolzaadolie ipv boter, nootjes ipv koekjes, etc, 1 wissel per keer tot je gewend bent en het lekker vindt) en zelf haalde ik veel plezier uit gezonde nieuwe recepten koken en bakken.

En veel bewegen uiteraard! Stappenteller aan en haalbare doelen stellen geeft ook veel plezier en voldoening ? Maar overal is bijvoorbeeld ook mamafit te vinden, heel leuk en ook leuk om mama's te ontmoeten. veel succes en plezier!
 
Na mijn eerste zwangerschap was ik lid geworden van New Born Fit Mama. Dat is een community en bewegingsprogramma samen. Ze delen ook gezonde recepten. Ik ben nu nog niet begonnen maar ik vond het de eerste keer erg fijn. Ze zijn er dus speciaal voor mama’s.
 
Terug
Bovenaan