zwangerschapskleding

Hoi meiden,

Er moet me even iets van het hart hoor.
Net even wezen shoppen voor wat zwangerschapskleding, maar ik vind het maar niets hoor. Niet geslaagd dus. Rare kont in die spijkerbroek, alles nog te groot, ed. Ik ben ook nog niet zo dik, nu 17 weken zwanger.
Al met al, ik moet even wennen.
Ben nog niet naar H & M geweest, daar schijnen ze wel wat leuke spullen te hebben.
Er schijnt ook iets te koop te zijn wat je aan je gewone broek doet, iets van elastiek, waardoor je je gewone broeken wat langer door kan dragen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Hebben jullie ook moeite met het vinden van leuke kleren ?
Als jullie tips hebben hoor ik ze graag, want ik zal toch wat moeten gaan kopen....
Nou veel succes allemaal en ik ben benieuwd wat jullie ervoor doen/ laten om er leuk uit te zien.
Groetjes van Nina
 
Hoi Nina,

Inderdaad, ik vind het ook heel lastig. Ben gisteravond de stad in geweest, maar werd hier niet heel vrolijk van. De kwaliteit van de broeken en de stoffen vind ik niet zo mooi. Heel glimmend vaak. Daarnaast heb ik maat 34/36 en aangezien het nu zo'n periode is met veel uitverkoop, zie ik alleen maar grote maten in de rekken hangen.
Ik ga morgen bij de Kids Factory kijken, daar schijnen ze ook positiekleding te hebben, maar ben wel bang dat de kleding hier een stuk duurder is. Maar ja, ook op m'n werk moet ik er representatief uit blijven zien dus ik moet wel iets!

En dat elastiek waar je het over hebt is knoopsgatenelastiek. Je kunt het aan de ene kant door je knoopsgat heen doen en aan de andere kant om de knoop. Nadeel vind ik wel dat je broek open blijft staan want de stof rekt natuurlijk niet mee....

Succes en ik hoop ook dat anderen nog goede tips hebben.

Maaike
 
Hoi Nina,
Ja, wat een drama he? Probeer eens www.noppies.nl. Staat nog de wintercollectie 20004-2005 op helaas, maar ik kreeg laatst een folder voor a.s. zomer en dat zag er (ook) goed en repre uit.(jippie!) Bij de verkoopadressen vind je winkels waar je dan weer door kunt klikken naar andere merken bv,Vida Vita (ofzoiets) Wel verstandig om eerst even te bellen voor je gaat shoppen want de collectie van noppies hangt eind deze maand in de winkels(tenminste, in Enschede)Misschien is het bij jou in de buurt anders. Ik ben vanmiddag naar V&D geweest;zucht! En Miss Etam ben ik niet zo kapot van maar, smaken verschillen!

Succes en groet, Bertien

Ps, ik heb die elastieken met een lapje eraan ook gezien. Maar daarmee zakt mijn hippe heupspijkerbroek van mijn kont want het is te laag. Maar goed, het bestaat wel inderdaad
 
miss etam,C&A,Vroom en Dreesman,H&M,Prenatal, diverse grotere babyzaken. Ikzelf had ook moeite met de maten, heb van mezelf oude,maar nog nette broeken gepakt (die ik dus niet meer vaak draag) en links/rechts elastiekstof tussen genaait in de vorm van een driehoek (loopt dus van boven breed en daarna smal naar beneden) het is wel paar uurtjes achter de naaimachine, maar heb er veel plezier van!!!! En als je leuke buikband overheen draagt zie je het elastiek aan de zijkanten ook niet!!! maar ik draag er leuke vesten overheen zie je het ook niet!!! (en anders ook maar wel!) hahaha veel plezier&succes!
groetjes susan
bijna...........25 weken!!!
 
Hoi

Ik heb gewoon twee maten grotere stretchspijkerbroeken gekocht, van het model dat ik altijd draag, ik geloof zoals het nu gaat dat ik daar nog wel twee maanden mee door kan.

Jeanette 27wkn
 
Hoi Nina(en de rest)

Herkenbaar probleem, daarnaast vind ik positiekleding vaak zo tuttig.
Zelf heb ik maat 34-36 en ben niet zo groot(169cm)maar heb het toch gered.
Heb een mooie grijze pantalon gekocht bijde H&M en een zwarte stretchbroek bij de Prenatal.Vaak zat ik te mopperen dat die broeken afzakten maar dan sloeg ik de bovenste rand om.
Buikbanden draag ik niet, zelfs niet de kleinste maat, zit te wijd.
Misschien doordat ik een puntbuikje heb...
In plaats daarvan draag ik vaak een strapless topje als buikband, ideaal en ook "uniek"want het is best een hippe(zwart met opschrift:pUNK in het rood)
Qua shirts draag ik veel mijn oude kleding, dat gaat prima.
Tot bijna 8 maand kon ik zelfs nog een oude broek aan, wel omgeslagen aan de bovenkant maar verder zat ie prima.
Oja, ik kocht ook wel eens positiekleding via marktplaats, niet nieuw maar wel te betalen in tegenstelling tot bijv kleding van Noppies(welke ik niet mooi vind, maar da's persoonlijk)

Suc6 en geniet van je zwangerschap!

Liefs Linda, 38wkn1dg zwanger
 
Hoi Nina,

Ik scharrel zo hier en daar het een en ander bij elkaar. Wij hebben hier (in Den Bosch)een Miss Etam die erg goedkoop is. het zijn dan de klern die ze in de miss etam winkels niet meer verkopen of zo. Ik zelf slaag daar altijd erg leuk, voor onder de 10 euro heb je al volop keus. Ik ben ik iemand die graag in jurkjes loopt. Ik koop den een maillot in een hele grote maat waar m'n toeter goed in past en koop er een leuk jurkje op. Het voordeel vind ik dan ook dat je er na je zwangerschap nog plezier van kan hebben. Veel jurken rekken lekker mee en je kunt veel combinaties maken door een andere buikband, schoenen en andere kleur maillot.
Verder vind ik veel positiekleding best wel tuttig eigenlijk en als het leuk is vind ik het snel te duur.
Wat ik ook vaak gebruik als buikband. Nu na de feestdagen heb je hele mooie shawls in de winkels liggen. Deze knoop je mooi om je buik heen en zo heb je ook een mooie band. Ook heb ik ergens een leuk strets minirokje gekocht die ik als buikband draag.

Veel succes,Ank
 
Terug
Bovenaan