Zwangerschapskwaal?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en heb last van een paar kwaaltjes als onwijs moe zijn en misselijkheid. Daarnaast heb ik ineens last van aften in mijn mond en op mijn onderlip. Voorheen heb ik hier nog nooit last van gehad. Ik wist ook niet dat dit zo vervelend kon zijn. Nu lees ik hierover niets en vraag mij dus af of dit met de zwangerschap te maken zou kunnen hebben. </p><p>Zijn er meer dames met erving op dit gebied? </p><p>Lieve groetjes,</p><p>Samantha</p>

Hi Samantha,
Ik had daar ook last van, maar ik gaf de hele dag over. Heeft ook vaak te maken met vitamine te kort. Slik je al vitamine?
Verder kan ik je aanrader om harde dingen zoals pistoletjes even te vermijden en kleine hapjes te nemen.
Sterkte 

Ik heb nu in mijn zwangerschap constant schimmel in me mond en op me tong. 
En dan is het weer weg, week later zit het er weer, heel vervelend. 
Misschien inderdaad een verminderde weerstand dingetje net als bij jou. 
Nou sterkte ermee, hopen dat het snel weg trekt! 

Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties. Fijn om te lezen dat het toch wel bekend voorkomt. Heel de binnenkant van mijn onderlip zit vol en op de onderlip. 
Vitamine slik ik inderdaad extra. Ben eerst begonnen (2 maanden geleden) met vit d en foliumzuur. Ik ben nu over op de zwanger tabletten. Ik eet elke dag twee stuks fruit en voldoende groenten. Nog een stuk fruit kan ik inderdaad wel nemen.
Slaap heel slecht dus verminderde weerstand zou er zomaar mee te maken kunnen hebben. 
Groetjes,
Samantha 

Terug
Bovenaan