Zwangerschapskwaaltjes,Waneer na de dokter te gaan?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben Marieke en nu ruim 24 weken zwanger,Ik werk in de fabriek en moet daar orders 'picken'dit is redelijk zwaar werk wat varieert van een paar hondert gram tot heel wat kilo,s We moeten ook veel bukken staan lopen en hurken.
Nu werd ik vorige week dinsdag wakker en kreeg meteen de tranen in m,n ogen ik kon niet op m,n benen blijven staan.
Nadat ik op de bank ben gaan liggen dit m,n hele rechterkant niet meer mee,het waren een soort krampen die in de been en rechter arm kwamen. Ik was best in paniek maar z,n 1tje later was het over wel heb ik me ziek gemeld en sinds die dag last van m,n onderrug (staartbotje) en straalt de pijn uit na m,n rechterkant bovenbeen en binnenkant been. Nu sinds gisteren is de eerste pijn weg (althans in m,n been) wel doet m,n rug nog pijn heb ik last van spadaders en krampen (voornamelijk rechts) Wat moet ik doen>??
Ik wil niet aanstellerig overkomen en voor elke 'schijt'na de dokter rennen! Moet ik weer gaan werken? ziek blijven? Wat kan dit zijn ??
Help!! Ben een uitzendkracht dus wrees voor m,n baan.

Liefs,
Marieke

Hoi Marieke,

Jij moet nu aan jezelf denken en aan je kindje, zo te lezen lijkt het veel op lage rugpijn door de zwangerschap, maar kan ook goed bekkeninstabiliteit zijn!!! Rede genoeg om rust te nemen en echt rustig aan te doen, het is het niet waard als je daardoor meer klachten krijgt van het werken!!! Werken kun je nog je hele leven een kindje krijgen niet je hele leven. Nu vooral begint het zwaar te worden en dan nog tillen en bukken kan echt niet meer hoor!!
Had zelf ook rond de 24wk zoveel last van me rug en heupen, ben toen ook minder gaan werken en nu gaat het stukke beter, je moet gewoon naar je lichaam luisteren!!! Wsat niet gaat gaat niet en je uitzendbaan ja daar kun je weinig aan doen, maar je gezondheid en dat van je kindje staat voorop nu toch!!!!

Succes het is best moeilijk om te beslissen maar als je in je hart kijkt weet je het wel toch!!!

Liefs Sandy 27wk en 3dgn

hoi marieke ,

kan niet zo heel veel meer toevoegen , want sandy heeft je al een hele hoop vertelt! en daar sluit ik me compleet bij aan .

hoop wel dat je de juiste beslissing neemt, en als je ziek bent krijg je doorbetaald van het UWV .

groetjes van anna

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dokter morgen om 9.10 mag ik!!
Ben er echt bang voor,houd niet van dokters!!
Ik laat snel meer weten

Liefs,
Marieke 24wk 4dg

Hoe veer ik weet, na een bepalde periode mag je baas je niet meer
dwingen om een en de andere werk te doen en onder andere bukken,
tiellen enz. Neem contact met juridische loket. Krijg je meer
informatie daar over. Misschien vind je het ook in internet. Sterkte!

Beste Marieke,

Goed van je dat je naar de dokter gaat!

Misschien stuurt hij je wel door naar de fysiotherapeut. Zij kunnen meteen zien of je eventueel bekkeninstabiliteit hebt of "gewoon" overbelast bent. Het is zo ie zo verstandig om het rustiger aan te doen!

Zelf ben ik ook naar de huisarts geweest i.v.m. rug- en nekklachten. Kon meteen naar de fysio en hij heeft meteen wat testen gedaan om te kijken voor de bekkeninstabiliteit. Gelukkig heb ik dit niet, maar dat neemt niet weg dat er nadrukkelijk tegen me gezegd is om het rustig aan te doen!

Laat je het ons nog weten hoe het was bij de huisarts?
Veel sterkte!

Groetjes  Sandra
(24 wkn 6 dgn)

Terug
Bovenaan