Zwangerschapskwaaltjes.... Zo moe!!

Hallo allemaal,

Hebben jullie al veel last van de zwangerschapskwaaltjes?
Ik ben zo ongelooflijk moe. Ik slaap iedere middag nog een extra uurtje of 2. En ga 's avonds tegen een uurtje of 10 naar bed, slaap dan tot de volgende morgen een uurtje of 9. Soms is de dag al om voordat ik iets "nuttigs" gedaan heb.
Ik ben al minder gaan werken omdat het gewoon niet haalbaar was. Maar begin nu zo langzamerhand te denken om volledig thuis te blijven.
Ik heb vorige week zelfs mijn moeder gebeld om mijn dochter op te vangen (8 maanden) want zelf was ik helemaal total loss....
Mijn mannetje moet altijd 's avonds werken dus die kon mij niet aflossen.

Ben ik nou werkelijk de enigste die dit heeft?! Gelukkig heb ik verder weinig klachten op soms wat last van de onderrug en vermoeide benen. Maar ach... Dat hoort erbij!

Liefs, Juffy

Hoi Juffy,

Ik heb het ook wel hoor dat ik erg moe ben. Je leest overal dat je na de 1e maanden weer bruist van energie, maar dat heb ik ook echt niet. Nu scheelt het denk ik ook wel dat we allebei al zo'n kleine rond hebben lopen.
Maar als je zo erg moe blijft, moet je misschien nog wel een keer je ijzergehalte laten controleren, daar kan het ook mee te maken hebben. Mijn ijzergehalte was supergoed, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb trouwens ook wel wat last van m'n onderrug.

Hoe ver ben jij nu? Ik a.s. dinsdag 20 weken.

Sterkte meid!

Groetjes,
Angel

Hoi meiden,

Het is voor mij ook zeer herkenbaar wat jullie schrijven.

Doordat ik al twee kinderen heb (4 1/2 en 3 jaar) kom ik er niet aan toe om overdag te slapen. Terwijl ik dit bij de voorgaande zwangerschappen wel elke middag deed.

Had ook verwacht me na die eerste drie maanden energieker te voelen, maar valt erg tegen. De misselijkheid is nu wel helemaal weg, maar heeft plaats gemaakt voor maagzuur. Hier heb ik de andere twee keren geen last van gehad, dus ben echt nog een beetje zoekende om te kijken wat de beste remedie is.

Nu onze oudste de hele afgelopen week ziek is geweest waren de nachten ook allesbehalve goed en tja, dan heb ik het 's avonds tegen een uur of 8 eigenlijk wel gehad.
Blijf dan nog zitten tot een uur of negen, omdat ik mijn man anders helemaal nauwelijks zie, maar ben blij als ik mijn bed in kan.

Dus al met al een vergelijkbaar verhaal. Werken gaat nog wel prima. Heb ook geen zwaar lichamelijk werk (doktersassistente).
Het is de bedoeling dat ik tot 36 weken blijf werken. Bij onze andere 2 kinderen ben ik 6 weken vantevoren gestopt, omdat ze beide keren het vermoeden hadden dat ze in groei achter bleven.
Ze bleken echter prima op gewicht (3750 en 3500 gram) dus als ze het deze keer al vermoedden dan neem ik dat met een iets grotere korrel zout.

Nou meiden, sterkte allemaal. Neem je rust en denk maar zo, we zijn al op (of over) de helft!

Liefs, vis79 (22wkn zwanger, 3e kindje)

Hé juffy,

Hier ook een vermoeide mama. Bij de eerste zwangerschap had ik daar al veel last van, maar ik werkte toen fulltime. Logisch dus, vond ik. Nu werk ik bijna niet, want ivm bekkenklachten mag ik maar 3 dagen 3 à 4 uur werken en ik ben nog steeds zo moe. Misschien wel doordat alles in en om huis me zoveel energie kost om te doen, ik weet het niet.
Ik zou wel elke middag willen slapen, maar onze dochter heeft daar de brui aan gegeven. Wel moet ik minstens een half uur oefeningen doen 's middags, dus dan gaan we samen even op bed liggen, dvd van Barbapapa aan en ik doezel dan lekker even weg als ik klaar ben met oefenen.

Geef er maar zoveel mogelijk aan toe! Het enige dat helpt...

Groetjes, Kaskes

Ha Angel,
Mijn ijzergehalte is ook goed. Preventief slik ik Ferro maar eigenlijk is het niet nodig.
Tja, ik denk dat het te maken heeft met het perfect willen doen. Thuis en op het werk. Moet maar eens keuzes gaan maken. Wat is belangrijk..

Ik ben nu 21 weken. Dus al over de helft en kan langzaam gaan aftellen!!

Jij ook sterkte!

Liefs, Juffy

quote: Angel36jaar reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2008 21:42:49'));

Hoi Juffy,

Ik heb het ook wel hoor dat ik erg moe ben. Je leest overal dat je na de 1e maanden weer bruist van energie, maar dat heb ik ook echt niet. Nu scheelt het denk ik ook wel dat we allebei al zo'n kleine rond hebben lopen.
Maar als je zo erg moe blijft, moet je misschien nog wel een keer je ijzergehalte laten controleren, daar kan het ook mee te maken hebben. Mijn ijzergehalte was supergoed, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb trouwens ook wel wat last van m'n onderrug.

Hoe ver ben jij nu? Ik a.s. dinsdag 20 weken.

Sterkte meid!

Groetjes,
Angel

Wat fijn dat sommigen van jullie smiddags lekker kunnen slapen. Ik werk vier dagen van 9 uur en kom dan redelijk moe thuis. Ga om 21.00 naar bed, maar de wekker gaat alweer om 6.15. Misschien moet ik er ook aan gaan denken om iets minder te gaan werken (maar ik vind mijn werk zo leuk), vooral omdat het er twee zijn.

Terug
Bovenaan