Zwangerschapslingerie grote cup?

Inmiddels 21 weken zwanger en mijn borsten zijn gegroeid van E naar D (10kg afgevallen) en inmiddels naar F :( Ik vind ze veel te groot en de Hema/ Hunkemoller schijnbaar ook want ik kan géén geschikte beha vinden.

Wie oh wie heeft de gouden tip; waar kan ik een fatsoenlijke meegroeibeha vinden?
 
Ik koop geen BHs in Nederland, met een 'regelmatige' maat 65E-F (europees) heb ik geen kans erop. Nu ben ik 28 weken zwanger, met 70E of 65FF (britse cupmaten!)
Kan je in een britse webwinkel bestellen (eg. met een creditcard)? Daarna vind ik brastop.com heel leuk, binnen 3 - 5 dagen heb je je BHs thuis. Voor 10 - 15 pond kan je iets echt leuk vinden, en alles kan teruggestuurd worden.

Als dat niet lukt, misschien zit er iets op e-bay?

Toch hebben ze in Engeland een verschillend maatsysteem:
Onder: 28 (60) - 30 (65) - 32 (70) - 34 (75) - 36 (80) etc.

Neem de ene dat een maat kleiner is dan als de Nederlandse Bhs, hij zou wat meer comfortabel zitten en je borsten beter houden. Daarna moet je je cupmaat nog aanpassen:

met cupmaat is cup D van Brits en Europese systeem dezelfde. Daaarna gaan Briten 1 inch (2,5 cm) per cup, en op de continent is het 2 centimeter.

Dus D is D, maar
eur E - br DD
eur F - br E
eur G - br F
eur H - br FF

maar best is het om nog een keer te berekenen ;).

Als je een maat onder minder neemt, daarna moet de cup ook aangepasst worden... een of twee extra lettertjes.

Kan je wat Duits lezen? Er is een Duitse forum voor vrouwen die 'buiten' gewone lingeriewinkelsassortiment vallen:
http://busenfreundinnen.net/

hier ook eentje in het Engels, met Britse maten enzo:
http://eternalvoyageur.xanga.com/682348332/break-out-of-the-bra-matrix/

Een echte brafitter ben ik niet, maar met zo'n maat weet ik wat... en m'n Bhs voel ik helemaal niet ;).

Schrijf aub, als je vragen heeft.

 
Hoi hoi,

Ik heb ze gekocht bij de Livera, eerst een meegroeibh, cup 85 E en nu net een voedingsbh (wat misschien wel handig is om meteen aan te schaffen als je borstvoeding gaat geven, scheelt je iig een uitgave). Ze zijn niet goedkoop in die grote maten maar zitten wel lekker...

Succes
 
ik heb ze ook van de livera.
85f en zelfs een 85g ook best nog wel betaalbaar. iets van 40 euro geloof ik. maarja daar koop je er ook niet zo veel van.
had voor de zwangerschap een e en na de zwangerschap ook gewoon weer. nu bij de 2e ook weer een f
 
hoi,

ook ik heb dat probleem en heb bij livera idd goede maten gevonden en heb nu via dat merk ook op internet van alles gevonden: Anita Maternity googlen dan kom je vanzelf op websites die dat verkopen, leuke meegroei en voedingbh's!

succes
 
@heppi1:

Een cupmaat zelf zegt niks over hoe groot je borsten zijn. De cup van 65D (21 cm verschil tussen de maat onder en de borsten, dus rond de borsten is het +/-86 - 90 cm) is veel kleiner dan 90D!

Bv. mijn favoriete model van Panache Tango II balconnette (houdt alsof hij uit staal gemaakt was!) is tot de engelse K gemaakt. Dat is min of meer europese R.

hier: G als 'GiGantisch!'
http://img237.imageshack.us/img237/3075/akcjanagfina.jpg

Echt?

En toch wat van kleurtjes, hee?

[Ik ben niet van die winkel, alleen vind ik 65 echt borstHOUDEND, en mijne tienertijden BHs in 'hema-maten' waren meer aan-borsten-HANGEND!]

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan