zwangerschapsmasker...op mijn rug!!!??

Hoi Meiden,

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik hele rare vlekken op mijn rug heb....
Ik ben een echte kouwkleum en heb s'avonds graag een warme kruik in mijn rug.
Ook omdat ik vele rugklachten heb en dit een van de beste middelen is om mijn rug te ontspannen en het lekker warm te krijgen.
Maar nu heb ik op de hoogte van de kruik onwijze vlekken gekregen.
Weet iemand of dit een soort zwangerschapsmasker kan zijn ofzo???
Morgen moet ik wel bij de huisarts zijn hopen dat die iets weet maar het is er een in opleiding dus..... en anders bel ik denk ik de vk maar even op.
Ik heb er helemaal geen last van maar zag het in een keer in de spiegel toen in ging douchen...
ik hoop dat een van jullie raad heeft
groetjes
winx

Denk eerder dat het een soort huidschimmel is. Daar krijg je witte vlekken van en na een warme douche of kruik wordt het rood.
Als dat het is weet ik niet of je er wat tegen mag smeren ivm de zwangerschap, maar anders hoor ik het graag van je!! Heb er al jaren last van maar ben al lang gestopt met smeren vanwege de wens om zwanger te worden en nu natuurlijk omdat ik het ben!

Succes!!
(ik kan er natuurlijk ook ontzettend naast zitten!!)

Zwangerschapsmasker krijg je iid niet van een warme kruik. Door zon licht (kan dus ook van zonnebank) en de hormonen van je zwangerschap verkleurt het pigment van je huis veel sneller. Dit zijn dus bruine/witte vlekken in je gezicht (of lichaam). Dat noemen ze een zwangerschapsmasker en kan heel lang duren voordat jet dat weer kwijtraakt. (sommige mensen komen er nooit meer helemaal vanaf..) Dus in de zomer of tijdens de wintersport goed smeren met hoge factor dames!!!

Nou dames ik ben bij de huisarts geweest (in opleiding dan wel) en hij had het alleen maar in boekjes gezien en net vorige week besproken met de andere hartsen in opleiding in onze praktijk.
Het schijnt een marmerhuid te zijn wat inderdaad door warmte kan komen in combi met mijn zwangerschap. Omdat meneer het niet zeker wist de echte huisarts erbij gehaald....Nog NOOOIT iemand zo enthousiast gezien dat er een patient bij hem komt. Grote glimlach op zijn hele gezicht wat is dit een mooie print wat zijn commentaar..... Sta je daar met je blote rug naar 2 artsen die het helemaal fantastisch vinden dat jij rare vlekken op je rug hebt..... Foto's gemaakt van mijn rug en deze week wordt ik besproken in de groep omdat ik zo'n mooi praktijk voorbeeld ben. Alsof ik daar blij van wordt. Of het weggaat ????????geen idee zei de harts maar ze gaan het overleggen met de dermatoloog deze week en komen er op terug. Hopelijk trekt het weg tzt ooit want dit is echt geen gezicht :(
Nu dus al een paar dagen geen kruik er meer op maar wel veel rugpijn. Kijken of ik dit vol ga houden
groetjes
Winx... ook wel Charlotte tja ik ben tenslotte 12 weken zwanger dus de wereld mag het weten :)

Jeetje, wat balen zeg! Ik ben een tijdje niet geweest, dus geen tips of advies van mijn kant. Ik hoop dat de dermatoloog goed nieuws heeft!

Komt het nou doordat de kruik te warm was?

Liefs grote broer

Hoi Grote broer,

Tja dat is dus precies wat ze niet weten...
Ik gebruik al jaren dezelfde kruik met water uit de waterkoker dus daar zit het verschil niet in het moet een combi zijn met mijn zwangerschap....Maar bij mijn eerste 2 zwschappen heb ik ook de kruik gewoon gebruikt en geen vlekken op mijn rug gekregen.
En ze trekken ook niet hard weg moet ik zeggen.
dus morgen maar weer eens bellen met de harts om te kijken hoe het overleg met de dermatoloog geweest is tot op vandaag niks gehoord....hou ik ook niet van moet ik zeggen.
thanks.

Terug
Bovenaan