zwangerschapsmasker

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik ben nu 8 weken zwanger en ga eind februari op wintersport! Ik heb dit overlegt met mijn huisarts, en volgens hem kan het geen kwaad. Uiteraard moet je voorzichtig doen, maar dat is met alles. En ik ben een ervaren skier!
Maar, nu zit ik even met het zwangerschapsmasker: voorzichtig zijn met zon! Kunnen jullie mij vertellen wat voor voorzorgsmaatregelen ik hiervoor moet nemen?? Moet ik helemaal proberen uit de zon te blijven (pet op) of is het voldoende om een goede sunblock te gebruiken?

Hai,

Ik ben ook op wintersport geweest terwijl ik zwanger was. Ook ben ik afgelopen zomer naar Turkije geweest. Daar moest ik helemaal opletten met de zon. Ik ben gewoon altijd met mijn gezicht uit de zon gebleven. Ook smeren in de schaduw. Toch kan je het niet helemaal voorkomen door uit de zon te blijven. Ik heb er niets aan over gehouden. Geniet ervan. Liefs

Toen ik 15 weken zwanger was ben ik ook op vakantie geweest en ben gewoon heel eigenwijs elke dag gaan zonnen. omdat het geen kwaad kan voor de baby had ik zo iets van, we zien wel. Ik heb er zelf niks anders aan over gehouden dan een bruin kleurtje. De een is er heel gevoelig voor en de ander totaal niet. Als je het echt wilt voorkomen kun je inderdaad het beste proberen helemaal uit de zon te blijven, een petje te dragen en een sunblock gebruiken. Geniet lekker van je vakantie!!!!

Groetjes, Ank

hoi,
ik ben in de zomer in Israel geweest en was toen 3 maanden zwanger. Als je een donkere huid hebt heb je meer kans op een zwangerschapsmasker, het is heel persoonlijk. Ik heb lekker (wel met mate) in de zon gezeten en heb nergens last van! Dus geniet, je bent tenslotte pas 8 weken zwanger en je hebt er dus nu nog niet veel kans op. Groetjes, Stephanie (32+2)

Hallo,
Ik ben net terug van de wintersport en het kan echt geen kwaad hoor! Ik was elf weken dat we gingen en mijn kindje doet het prima! Als je voorzichtig bent is er niets aan de hand. Ik was banger voor waaghalzen die je bijna omver skiën dan dat ik uit mezelf zou vallen. Oke, doe geen zwarte piste of zo. Ik heb geen zwangerschapsmasker gekregen en ben gewoon met m ´n snufferd in de zon gaan zitten. Hou het gewoon goed in de gaten wat er met je huid gebeurt. Zie je onregelmatige verkleuringen dan moet je maatregelen nemen. Maar geniet er vooral van. Dit is misschien voorlopig wel je laatste wintersport!

Hoi,

Ik had tijdens mijn zwangerschap wel erg last van zwangerschapsmasker. Ik ben er blijkbaar gevoelig voor. Op de zomervakantie heb ik op mijn gezicht op de plekken waar het steeds terug kwam (jukbeenderen en boven m'n bovenlip) een sunblock gesmeerd. Op de rest van mijn lichaam had ik geen last ervan dus daar gewone zonndebrand gesmeerd. Als je het eenmaal hebt gehad blijf je er gevoelig voor en de vlekken gaan ook heel moeilijk weer weg. Een jaar na mijn zwangerschap had ik er nog last van met zonnen. Dus voorkomen lijkt me beter dan genezen.
Fijne vakantie!

Terug
Bovenaan