Zwangerschapsmigraine!

Hallo dames,

Allereerst de beste wensen voor 2008! Hopelijk mag het een mooi jaar voor ons worden, met veel gezonde baby's .

Maar ik heb dus even een vraagje:

Ik heb al jaren last van hevige migraine. Is voornamelijk hormonaal. Ik heb daar normaal injecties voor, om het ergste te voorkomen (aura/overgeven/uitval van ledematen/spraakgebrek etc).
Nu had ik mn vorige zwangerschap geen last van migraine (heb blijkbaar toen geluk gehad). Maar nu tijdens mn tweede zwangerschap dus wel!!!!
Ben nu 9 weken zwanger, en heb dus al 2 keer migraine gehad. Met oud en nieuw dus ook 1 en was een flinke ook. Gelukkig is overgeven me bespaard gebleven. Nu mag ik dus geen injecties innemen tijdens de zwangerschap. Aspirientje mag wel, maar of dat nou echt helpt.....?
Heeft iemand een tip om het te verlichten of beter nog: te voorkomen? En wie zit er in het zelfde schuitje?

Liefs, Kitty

Hoi Kitty.

Wat vervelend zeg!
Ik heb zelf ook migraine gehad dus weet maar al te goed waar je over praat.
Ik ben er met accupunctuur redelijk vanaf gekomen (en dat mag je ook gewoon doen als je zwanger bent) ik heb nog wel eens een hele lichte aanval en die is goed te verhelpen met 2 paracetamollen en een uurtje bedrust.
Hopelijk heb je er iets aan en ben je er snel vanaf!!

Groetjes Mikkie.

Hallo

Wat erg! Ik heb daar normaal regelmatig last van en zeker wekelijkse hoofpijn vanwege
een whiplash overgehouden aan een verkeersongeluk 12 jaar geleden, maar ik heb gelukkig maar twee keer tijdens mijn zwangerschap last gehad van lichte hoofdpijn en geen pijnstillers nodig gehad. Afgelopen 4 jaar ga ik elke 2 weken naar een sporstmasseur om de spieren in mijn nek soepel te houden - gelukkig heeft zij ook ervaring met zwangere vrouwen en de nodige spullen hiervoor (lees: bed met gat voor dike buik)

Groetjes

Mor 74 aka Charlotte    

Hoi Kitty,

Ook ik weet uit ervaring wat migraine inhoud. Ik heb het geluk dat ik er overheen ben gegroeid. Mijn moeder heeft ook jaren last gehad van migraine. Tot ze naar een chiropractor ging, voor haar nek. De nekpijn is niet weggegaan, maar de migraine wel. Dus het is wel ergens goed voor geweest. Dus daar zou je ook eens naar kunnen informeren.

Succes meid en hopelijk blijven je al te veel en erge aanvallen bespaard!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mn verloskundige gebeld, en er schijnt iemand in hun praktijk te zitten speciaal voor zwangerschapsmigraine, om dit te behandelen. Daar ga ik binnenkort een afspraak mee maken. Accupunctuur liep ik al een tijdje mee rond in mn hoofd, en nu ik zo lees, helpt dit volgens mij wel. Dus daar ga ik me ook eens in verdiepen. Wist trouwens niet dat dit mocht tijdens de zwangerschap. In ieder geval bedankt, en ik hoop dat de aanvallen minder worden!

Groetjes, Kitty

Terug
Bovenaan