Zwangerschapspilates

Hi,

ja, ik heb pilates gedaan tijdens de zwangerschap (ben inmiddels bevallen). Dit om mijn bekken te stabiliseren (bekkeninstabiliteit). Ik ben tot 32 weken door gegaan en toen was ik er gewoon klaar mee. Ik vond het te zwaar worden. Maar ik heb het wel als erg fijn ervaren: ik ga na mijn vakantie dan ook weer beginnen om de boel weer stabiel te krijgen.

Gr. Tamara.
 
Ik doe een variant op Pilates, bodybalance.
Persoonlijk vind ik Pilates leuker en fijner maarja de sportschool switchte naar een ander programma :-s
Het komt grotendeels op hetzelfde neer en het is goed voor je lenigheid!
@Irene ik heb ook geen speciale zwangerschap Pilates of Balance gedaan.
Mijn trainster had zich wel verdiept in welke oefeningen ik beter kon doen en welke laten. Dus ik zou gewoon even overleggen met hem/haar.
Maar de ademhalingstechnieken etc. die je normaal op zw.gym leert en de partner avond, die mis je dan natuurlijk wel hè...
 
@Irene: Je mag gewoon pilates blijven doen maar je moet dan wel even aan je docent vragen welke oefeningen jij beter even niet kan doen en welke vervangende oefeningen je dan mag doen. Je kan doorgaan met pilates zolang als jij dat prettig vind
 
Dank je wel voor jullie reacties!

Ik ben nu pas 7 weken zwanger, dus nu mag ik toch alle oefeningen nog mee doen. Maar als ik 12 weken ben zal ik het mijn docente vertellen. Het is een hele goede 'juf', dus ik denk dat ze me prima kan helpen mijn programma aan te passen.

Die ademhalingsoefeningen weet ik nog wel van mijn eerste zwangerschapscursus, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er niets aan gehad heb...

groetjes, Irene
 
Terug
Bovenaan