Zwangerschapsspataderen :-((

Dag ladies,

Even een stom onderwerp...
Tijdens mijn tweede zwanerschap kreeg ik met zo'n week of 24 last van zwangerschapsspataderen op mijn bovenbeen.
Via de verloskundige en huisarts ben ik toen doorverwezen voor een steunpanty (en die ziet er net zo on-sexcy uit als het klinkt...!!!). Het risico was dat er anders definitief spataderen zouden blijven, ook na mijn zwangerschap.
Die stomme steunpanty (tot over mijn buik..) heb ik dus tot de bevaling (in augustus met bijna 42 weken gedragen) hoogzomer onder een linnen broek enzo, wat een hitte en ellende..
Duurt ook 10 minuten voor je hem aan hebt met speciale handschoenen, echt zo'n gedoe...

Na de bevalling waren de spataderen zo weer verdwenen gelukkig, en bleven er alleen minuscule kleine blauwe adertjes over, nauwelijks zichtbaar.

Anywhow, sinds een week zijn de spataderen terug :-((( Ik heb de eerste paar dagen hard mijn best gedaan het te ontkennen maar ze zijn er echt... Sinds gisteren begonnen ze ook weer pijn te doen helaas. Dus vanmorgen de steunpanty en handschoenen achteruit een la gewist en toch maar aangetrokken. En eerlijk is eerlijk, het voelt een stuk beter nu!

Van mij mag het alleen dus nog wel wat langer koud blijven ;-))

Hoop dat het julie bespaart blijft die stomme spataderen, maar anders lijd je in ieder geval niet als enige ;-)

Fijn Pinksterweekend!

Ik zag van de week ook iets op mn onderbeen wat er eerst nog niet zat volgens mij..... voel het niet, dus denk dat ik nog maar wel ff in de ontkenningsfase blijf lijkt me vreselijk zon panty en zeker als t straks wat warmer wordt. Bij de eerste zwangerschap had ik ze niet.

He wat vervelend. Wij hadden een cliënt die ook zo'n panty had. Aantrekken was al geen doen maar dragen lijkt me behalve de steun ook niks. Ik hoop speciaal even mee dat het wel zonnig maar nog geen 30 graden wordt:)

Dat lijkt me echt geen fijne! Je hebt er van die speciale aantreksokken voor, maar weet even niet waar die te krijgen zijn. Zal voor de grap eens aan mijn collega (ergotherapeut) vragen.

Ze zitten bij mij wel in de familie, maar vooralsnog is het me (op 1 ieniemienietje na) bespaard gebleven. Hoop dat de striae ook weer wegblijven, dat ging bij de eerste ook goed...

Je hebt idd aantrek kousen. Die komen tot de knie. Kan je aaneen rijgen met een plastic pinnetje. Die kan je eruithalen de aantrekkous is dan los en kan je ertussenuithalen. Tegenwoordig worden de handschoenen gebruikt. Die aantrek kous is ook niet alles, het laatste stuk gaat toch het lastigt met ophijsen denk dat je met de handschoen meer grip hebt.

Hoe je het went of keerd het blijft 10 minuten sjorren....

Ja precies, die handschoenen werken op zich prima maar het blijft een gedoe..

En nu met een 16-weken-buik kan ik er nog goed bij maar de vorige keer bevallen met 41wk3dg en toen was het de laatste maand qua dikke buik extra ingewikkeld om vanaf mijn tenen dat ding omhoog te sjorren... ;-(

Nou ja, ik ben er nu na een weekje alweer aan gewend en heb me maar bij mijn lot neergelegd.
Tenslotte doe ik het om mijn oh zo gewenste derde kind te krijgen :))

Terug
Bovenaan