zwangerschapssporten/ cursus

Hallo allemaal!

ben 13,5 week en de VK adviseerde mij om de sport die ik beoefen, zumba gewoon mee door te gaan. Maar daarnaast zei ze dat zwangerschapsyoga misschien ook wel wat voor mij is. Omdat je er leert ontspannen en er tips gegeven worden voor bij de bevalling.

Wie heeft er ervaring mee? en zijn er ook andere cursussen die dit bieden? ik ben benieuwd naar ervaringen of tips!

groetjes Aaltje

Haihai,

Ik was bij Liam bij Zwangerfit via een fysiopraktijk. Ik was niet zo in voor een pufcursus of zweverig gedoe :)
Deze cursus richtte zich vooral op behoudt van conditie en spieren.
Prima cursusje hoor, maar of ik er wat aan heb gehad? Nope!
Ik heb lekker tot 28 weken getennist en tot de 35e week ging ik 1x per week naar de BKick. Daar heb ik veel meer aan gehad!! Gewoon lekker een groepsles op de sportschool op je eigen tempo en eigen intensiviteit!!
En bij de bevalling doe je toch wat je instinct je zegt....Ik had geen puffen geleerd en dat ging gewoon vanzelf! Ik had van een vriendin gehoord: 1x diep inademen en uitademen op de tekst 'altijd is kortjakje ziek'....
Nou niks 'altijd is kortjakje ziek', haha! Bij mij ging 'ie 1x diep inademen en 2 of 3 x langzaam uit.
Dus, conclusie: voor mij hoeft het niet weer!

Oja ik wil wel gaan zwangerschapszwemmen, gewoon om bewust wat tijd met ons nieuwe wondertje door te brengen want thuis slokken Liam en manlief mijn aandacht op ;)

Ik heb bij de oudste zwangerschapsgym gedaan, maar niet echt iets aan gehad. Bij de 2e en de 3e niets gedaan en nu ben ik het weer niet van plan. weet inmiddels wel wat ik kan verwachten.

Terug
Bovenaan