zwangerschapsstrepen (striae)

Hallo,
Zijn jullie al druk aan het smeren tegen zwangerschapsstrepen op je buik. Ik deed dit bij mijn eerste zwangerschap heel druk en uiteindelijk ook geen streepje te zien. Dit heeft er echter voor gezorgd dat ik er nu eigenlijk helemaal niet mee bezig ben. Ik ben wel aan het denken om "van onderen" op tijd te gaan smeren met perineum olie, omdat ik vorige keer toch flink wat hechtingen heb gehad.

Hoe zit dat bij jullie ?

Birgit

Hoi,

Ik ben nu af en toe aan het smeren met palmers creme.. dat is ook voor als je al striae hebt, ze gaan niet weg natuurlijk maar het houdt je buik soepel en de strepen worden minder zichtbaar!

Ik heb tijdens de eerste zwangerschap ook gesmeerd met buikcreme, maar helaas na 34 weken kreeg ik toch striae.
Ik had ook een mega grote buik...
En je houdt het toch niet tegen...al smeer je je een ongeluk!!

Jij hebt dan geluk gehad dat je buik soepel was en er geen striae onstaan is. En iedereens buikje verschilt van grootte natuurlijk!

Ik gebruik de mama-buikbalsem van Zwitsal. Ruikt heerlijk.

En over strepen gesproken... Mijn zus vertelde het volgende verhaal. Toen haar 2e dochter pas geboren was, was haar eerste 2,5 jaar. Sterre is heel erg lief voor de baby en zeer geinteresseert in het hele proces. Op een keer hadden ze het over mij
'Heeft tante Tamara nog steeds een baby in haar buik?'
'ja'
'Dan heeft ze een hele dikke buik he'
'Ja haar buik wordt steeds dikker' '
ja want als je een baby in de buik hebt dan krijg je een dikke buik..... en streepjes'

Hoi,

Ik ben ook aan het smeren met zwitsal, maar ik weet dat het geen ene ... uitmaakt.
Van mijn eerste zat ik helemaal onder!! nu zijn het witte streepjes en ze worden minder, maar helemaal weggaan doen ze niet. Nu heb ik al een flinke buik, maar gelukkig nog niet veel aangekomen en geen nieuwe streepjes! hieperdepiep!!

Dus je krijgt ze of je krijgt ze niet, maar smeren het is wel lekker , helpen tegen streepjes doet het niet.. jammer he?

Groetjes Therablondi

Hallo,

Ik ben nu zwanger van de tweede (25wk), onze dochter is inmiddels alweer bijna 19maanden. Ik smeer wel met zwitsal mama, maar ik heb totaal geen last van striae!!
Nu hoorde ik dat dit dus een mooi meegenomen feit is als je dus wat ouder bent???!! Je huid is dan al wat uitgerekter, soepeler, dus neemt de kans op striae af!!!!
Tot nu toe dus ook nog steeds geen landkaart!! hahaha

Ik wens jullie veel sucses, groetjes Carola

Hallo allemaal!

Wat Carola typte klopt... Ik was  net 27 toen ik zwanger was van mijn dochter en van de ene op de andere nacht kreeg ik striae. Alles was nog strak en dan is de kans groter. Ik had een hele wegenkaart op mijn buik. Tuurlijk worden de streepjes na verloop van tijd wel lichter, maar ze blijven zichtbaar. Bij mijn zoon kwamen er een paar bij (aan mijn rechterkant omdat hij daar steeds lag, das wel grappig).

En nu wacht ik maar weer af op wat komen gaat. Een streepje meer of minder maakt nu niet meer uit en tja, als er drie kinderen in hebben gezeten, is een buik toch verre van mooi meer. Wel probeer ik eraan te denken om mijn huid in te smeren met babyolie. Dit helpt ook nog eens tegen de jeuk.

Groetjes, Sheila.

Terug
Bovenaan