zwangerschapssuiker, wie weet er meer over???

A

Anoniem

Guest
Ha meiden,

Even een vraagje. Ik heb misschien zwangerschapssuiker, ben gisteren geprikt en moest een naar drankje drinken (ben de hele dag beroerd geweest, niets voor mij...)
Morgen hoor ik de uitslag.
Heeft iemand van jullie ook zwangerschapssuiker en wat zijn de gevolgen?

Hoop dat jullie wat info hebben, want wat ik lees is zo tegenstrijdig. Want mag je nu wel of niet bij de vk blijven, moet je wel of geen dieet, wordt je eerder ingeleid, of niet?

Wie heeft ervaring?

groetjes,

Erica

hoi,

Zelf gelukkig geen zw.schaps suiker gehad tijdens  1 van mijn zw.schappen, maar word er wel standaard op geprikt omdat mijn broer, moeder en oma insuline afhankelijke diabetes hebben en ik dus een verhoogd risico heb. Onze oudste was ook groot (ruim 9 pond) en dat was ook alweer reden om nog een keer te checken bij mijn 2e zw.schap en nu.

Ik had mij wel al een heel stuk ingelezen en mijn moeder had vast wat info via haar internist opgevraagd.

Als je idd suiker hebt zal je over gaan naar de gyn en zal je ook in het zhuis moeten bevallen. Je kindje zal dan namelijk ook op suiker gecontroleerd worden, die kan namelijk last krijgen van een 'dip' doordat de constante suikertoevoer vanaf jou er niet meer is. Vaak is dat 24 uur en dan mag je als alles goed gaat naar huis,
Jijzelf zal in die 24 uur ook nog gecontroleerd worden op suiker.

Inleiden is echt niet direct aan de orde. Alleen als je kindje middels groeiecho echt als 'enorm' wordt ingeschat zullen ze daar misschien toe over gaan.... maar onze oudste was dus onverwacht ruim 9 pond en die kwam er ook gewoon uit met 40 weken.

In principe zal je een 'dieet' krijgen. Wat overigens niet eens suikervrij inhoudt, het gaat bij suikerziekte om de koolhydraten. Op zich valt dit wel te doen.... in de meeste gevallen is dit dieet voldoende om de suikerwaardes te laten dalen/ gelijkmatiger te krijgen.

Weet niet hoe lang je nu precies zwanger bent?
Want vaak kijken ze een dieet een week of 2 aan (met tussentijds suikerwaardes prikken), mocht dit echt geen zoden aan de dijk zetten kan er nog over gegaan worden tot spuiten met insuline waar je dan via internist/diabetes verpleegkundige in begeleid zal worden.

Zou trouwens in eerste instantie uitgaan van het meest positieve namelijk dat als je suiker hebt het met een dieet te reguleren is, vaak is dit gewoon het geval bij zw.schapsdiabetes en om je nu al direct druk te gaan lopen maken over eventueel spuiten met insuline....

groetjes,
Marije

Hoi!

Ik werd rond de 20ste week gecontroleerd, dus best laat voor jou maar goed. De eerste co was goed en na het drankje was ie iets te hoog. Ik moest naar de dietste toe en kreeg een dieet. Verder niks. Als de 2de co echt te hoog is dan krijg je idd het verhaal (ben even de naam vergeten) wat hier boven staat beschreven.

Ik moest suiker vervangen door zoetjes en dat soort dingen. Viel allemaal wel mee. Veel light produkten gebruiken. Scheelt al een heeeeeleboel!

Succes Ester

Terug
Bovenaan