zwangerschapssuiker wie wil er met me praten

hoi
wie heeft er ervaring met zwangerschapssuiker en wil hier over met mij praten.ik ben namelijk pas getest een ogtt en krijg over een paar dagen de uitslag.ben erg benieuwd en maak me zorgen want onze eerste was 9,5 pond en wisten ze niet dat ik suiker had.gaan ze de baby dan ook eerder halen?

bedankt ik hoop op reacties

Hoi Mutsy,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis ik ben van het voorjaar 2008 forum.
maar bij de mijn jongste had ik ook zw suiker.
Ze houden je wat strenger in de gaten en ook de groei van de baby.
Je krijgt waarschijnlijk een dieet.
Mocht het echt zo zijn dat de baby echt veels te groot willen ze wel eens eerder inleiden.

Maar waarschijnlijk heb je het bij je vorige kindje ook al gehad en is het toen niet opgemerkt.
Je hebt een grote kans dat dit kindje ook 9,5 pond is bij de geboorte.
Mijn oudste was 4255 en de jongste 4500 gram.
Als je bij de oudste op de gewone manier bent bevallen zou ik me niet druk maken.
Was de vorige bevalling nou met kunstingrepen dan zou ik het als ik jou was het bespreken met de vk dat je dat nu niet wil en dat je zelf aangeeft eerder te willen ingeleid.
Maar wanneer krijg je de uitslag van je bloedtest ?
Heb je ook een dag curver moeten maken?

Gr Lique

hoi ja ik hoop vandaag als ik niks hoorde was het goed.ik heb di de test gehad van 3,5 uur pff.mijn oudste was 9,5 pond ja en niemand wist dat vandaar dat ik ook niet wist wat me te wachten stond met de bevalling.ik ben op een normale manier bevallen alleen de ruggeprik gehad van wegen rug wieen.maar ik ben nu wel bang omdat dit de 2e keer is en nu weet je dat je zon zware baby kunt verwachten.toen mijn oudste inm 4 jaar eruit was schrok ik...ik zei zooo wat een zware bink!!!de verloskundige had tegen me gezegd 6 a 7 pond zou hij zijn!
wat fijn dat je ff reageerde dat lucht weer ff op!
kuzz

Graag gedaan hoor.
En heb je wat gehoord vandaag??
van wanneer is je oudste??
Mijn dochter is net 5 jaar geworden.
Zat jij toen ook niet op het forum??

Ik ben benieuwd naar je uitslag laat je het nog even weten??

Gr Lique

je hebt nu een test gedaan maar welke? en had je de vorige keer ook klachten?
ik ben nu 10 weken zwanger van de 1e en ik loop al 7 jaar met mogelijke diabetsklachten (schommelende suikers, vermoeidheid, veel drinken, veel plassen, reumatische klachten) maar ze konden nooit wat vinden.
vorige week moest ik 3x op 1 dag testen, benieuwd of ze een keer wat vinden. maar ik denk dat ik vooral aanleg heb (is bij ons erfelijk) en het vooral tussen de 4 en 6,5 schommelt maar dan wel extremer dan zou moeten. afwachten maar. ik ga er van uit dat ik het ooit heb en dan niet alleen tijdens de 9 maanden.
succes

hoi Musty,

hier geen zwdiabetes maar al meer dan 10 jaar gewoon diabetes.heb al een prachtige zoon van 2 1/2 en die was bij zijn geboorte (met 38 weken zwangerschap) 8.5 pond.
De kans dat je kindje nu ook groot geboren word is aanwezig, maar het hoeft echt niet.
Met 38 weken word je zo ie zo ingeleid.
De controlles zullen nu bij een gynaecoloog zijn en niet meer bij de verloskundige. Ze willen de groei van je baby goed in de gaten houden en je krijgt dus meer echo's!
Ik baal af en toe flink dat ik zo vaak naar het ziekenhuis moet ( in het begin elke 3 weken en na +/- 26 weken elke 2 weken en op het laatst elke week) maar alle echo's maken een hoop goed.
ook ben je nu verplicht in het ziekenhuis te bevallen, omdat je kindje na de geboorte te laag kan zitten met zijn/ haar suikerspiegel.
Als je vragen hebt, stel ze maar en ik hoop dat ik je antwoord kan geven.
moet je nu ook gaan spuiten of kan je het met een dieet af?
Groetjes Mirjam

Hai Musty,

Ik heb zelf tijdens mijn eerste zwangerschap zw suiker gekregen en na de bevalling is het niet meer weggegaan. Nu ben ik weer zwanger en grbuik nog steeds insuline hoewel de hoeveelheden wel steeds meer toenemen.

Ik ben bij mijn 1e zwangerschap met 39 weken ingeleid. De richtlijnen zijn pas geleden gewijzigd en dat zal nu met 38 weken gebeuren. Mijn zoontje was 7 pond en moest idd na de geboorte meteen naar de kinderafdeling. Dat zal nu helaas niet anders zijn.

Ik vond eht wel een voordeel om onder behandeling van het ziekenhuis te komen want kreeg net zoals Mirjam erg veel echo's (hoe meer hoe beter ;-))

Mocht je vragen hebben stel ze gerust!

Groetjes Fiona

Terug
Bovenaan