<p>Hoiii</p><p> </p><p>Ik heb eigenlijk misschien wel hele stomme vraag. Maar iemand die er misschien iets meer over kan vertellen? </p><p>Ik ben bang dat ik zwangerschapssuiker heb. Waarom geen idee. Misschien omdat er een paar mensen zijn in mijn omgeving die zeggen dat ik mega dik ben. (Terwijl ik voor de zwangerschap ondergewicht had) Ze zeggen dat ik niet teveel maat 50/56 moet kopen omdat ze denken dat ik een grote baby krijg. (Voor mijn zoontje hadden we toen tekort in die maat want hij was 46cm en woog 2704 gram) En omdat ik zelf vrij veel suikers eet en drink maak me dit allemaal erg onzeker.</p><p>Heb het op internet opgezocht maar wordt daar niet veel wijzer van. Lees dan wel dat er bepaalde risicofactoren zijn. Waar ik dan eigenlijk niet bij hoor behalve dat ik vorig jaar wel een miskraam gehad heb.</p><p>Nu heb ik afgelopen dinsdag bloed laten prikken bij de huisarts voor mijn vitamine d en heb mijn glucose laten prikken. Deze was nuchter 4.6 is dit gewoon gewoon goed tijdens je zwangerschap of is dit al aan hoge kant? </p>