Zwangerschapssuiker

<p>Hallo dames,</p><p>sinds 7 weken weet ik dat ik zwangerschapssuiker heb. Ik liep al in het ziekenhuis onder controle. Toen ik na het suikerdrankje er achter kwam dat ik suiker had. Meteen doorverwezen naar diëtiste. Die kon weinig aan mijn eetpatroon veranderen. Het gaat vooral om de nuchtere waarden. Mag nuchter 5.3 zijn was bij mij 5.5/5.6. Waardes overdag zijn wel goed. Ik kon in principe alles eten. Vorige week ben ik bij de internist en diabetes verpleegkundige geweest. En ik zou starten met insuline. Nu heb ik telkens de waarden goed onder controle. Dus heb ik nog niet hoeven te starten. Vandaag begon ik al wat hoger en zelfs na een banaan in de ochtend schoot de bloedsuiker ineens naar 7.5 na een uur weer geprikt en toen 6.0. Nu heb ik vanmiddag een kopje soep op met een pistoletje. Weer 7.5... iemand tips voor mij om het onder controle te houden? Afgelopen dagen was het telkens tussen de 4.9 en 6.5 super netjes. Maar nu zit ik even in een dip!? ik prik nu 4x per dag en moet deze waardes 1x per week doorgeven aan de diabetesverpleegkundige. Iemand nog meer ervaring met zwangerschapssuiker? De kleine ligt goed op schema. Ik ben zelf in bijna 34 weken nog maar 2 kilo aangekomen. </p>
 
Hoi,
Yes, ik had ook suiker tijdens mijn zwangerschap.
Moet zeggen dat een banaan ook wel een koolhydraten bom is en een pistolet ook.
Ik at altijd koolhydraatarm brood, daarvan 2 stuks met kip, kaas, tomaat, ei en noem maar op.

Wat ik niet kon: pizza, broodjes en afgewogen friet en aardappel.

Probeer koolhydraatarm brood te halen want dat scheelt echt heel veel.

Mijn maximale koolhydraatinname was:
Ochtend 25 gram
Tussendoortje 25 gram
Lunch 45 gram
Tussendoor 25 gram
Avond 45 gram, als je honger hebt desnoods 2 stukken vetarm vlees
Avond snack een bak vol Optimel yoghurt of vla

Tussendoor at ik noten (let op cashew niet dacht ik), kaas, gekookt ei, kip of andere stukjes vlees.
 
Me vorige zwangerschap heb ik diabetes gehad en deze zwangerschap zal ik dat waarschijnlijk ook weer krijgen. Wat bij mij hielp was vaker over de dag kleine hoeveelheden eten. Een banaan is ook echt een koolhydraten bom, als ik dat at zat in zo op 15. Fruit als banaan en druiven ect. Kun je beter niet eten. Ik at ook extra koolhydraatarm brood. En dan een snede per maaltijd met wat fruit. Normaal bruin brood kon ik niet hebben. Of een cracker of yoghurt ofzo. 
Ik heb uiteindelijk hiermee me waardes in orde kunnen houden gelukkig en heb nooit insuline hoeven spuiten en ook natuurlijk kunnen bevallen zonder inleiding.
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes ermee iig!
 
Hi, hi, 
 
Het is inderdaad niet gek dat je waardes omhoog schieten na een pistoletje of een banaan i.v.m. de koolhydraten en suikers. 


Je kan hier meer uitleg vinden over wat wel en niet goed voor je is qua eten. Misschien heb je er iets aan en kun je er het een en ander uithalen :) https://mybabywatcher.com/zwangerschapsdiabetes-wat-eten/
Succes met je zwangerschap! 
 
Terug
Bovenaan