<p>Hallo dames,</p><p>sinds 7 weken weet ik dat ik zwangerschapssuiker heb. Ik liep al in het ziekenhuis onder controle. Toen ik na het suikerdrankje er achter kwam dat ik suiker had. Meteen doorverwezen naar diëtiste. Die kon weinig aan mijn eetpatroon veranderen. Het gaat vooral om de nuchtere waarden. Mag nuchter 5.3 zijn was bij mij 5.5/5.6. Waardes overdag zijn wel goed. Ik kon in principe alles eten. Vorige week ben ik bij de internist en diabetes verpleegkundige geweest. En ik zou starten met insuline. Nu heb ik telkens de waarden goed onder controle. Dus heb ik nog niet hoeven te starten. Vandaag begon ik al wat hoger en zelfs na een banaan in de ochtend schoot de bloedsuiker ineens naar 7.5 na een uur weer geprikt en toen 6.0. Nu heb ik vanmiddag een kopje soep op met een pistoletje. Weer 7.5... iemand tips voor mij om het onder controle te houden? Afgelopen dagen was het telkens tussen de 4.9 en 6.5 super netjes. Maar nu zit ik even in een dip!? ik prik nu 4x per dag en moet deze waardes 1x per week doorgeven aan de diabetesverpleegkundige. Iemand nog meer ervaring met zwangerschapssuiker? De kleine ligt goed op schema. Ik ben zelf in bijna 34 weken nog maar 2 kilo aangekomen. </p>