Zwangerschapssuiker

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag ladies,

Een vraag;
Mijn vader en mijn zus  hebben suiker. Mijn zus heeft bij al haar drie zwangerschappen zwangersschapsuiker gehad en na de tweede is het blijven hangen. Er bestaat een grote kans dat ik het ook zal krijgen wanneer ik zwanger ben.
Uiteraard ken ik de verhalen van mijn zus maar dat is maar 1 verhaal... het is bij iedereen anders toch?... ik zou graag de ervaringen  van andere horen... Waar ik rekening mee moet houden,  of het effect heeft op het zwanger worden etc...

Groetjes Charlotte

Hoi Charlotte,

Zwangerschap suiker is niet erfelijk maar familiair! Mijn moeder had ook zwangerschapsuiker en nu we zelf bezig zijn heb ik het eens nagevraagd aan de huisarts want het moet getest worden als je eenmaal zwanger bent! Maar dat doen bij je eerste controle.

Voor zover ik weet heeft het geen invloed op het zwanger worden zelf.

Liefs moi28

Hoi Charlotte,

Toen ik zwanger was van mijn zoontje (bijna 15 maanden) kwam ik rond de 36ste week in het ziekenhuis terecht. Ik voelde hem nog nauwelijks bewegen en dat namen ze heel serieus. De gynaecoloog die toen dienst had maakte voor de zekerheid een echo en toen kwam er een hoop paniek; jij krijgt een hele grote baby. We gaan inleiden bij 38 weken en je blijft onder controle van de gynaecoloog. Deze week gaan we je bloedsuiker testen gedurende de dag of je zwangerschapssuiker hebt etc.

Nadat ik bloed had geprikt kwam ik onder controle van een andere gynaecoloog. Zij vertelde mij dat ik op het randje zat van zwangerschapssuiker en dat ik een heel groot kind zou gaan krijgen. Dat ik me zorgen moest gaan maken over de bevalling omdat het moeilijk zou worden de baby op een natuurlijke manier te baren. Inmiddels was ik 37 weken zwanger en zou ik die week erop terugkomen voor de inleiding van de bevalling met de wetenschap dat de kans groot zou zijn dat het een keizersnede zou worden.......Wij thuis snel alles in orde maken en iedereen vertellen dat het waarschijnlijk een september kindje zou worden.

Bij 38 weken kwam ik weer in het ziekenhuis en toen had ik weer een andere gynaecoloog die het allemaal wat rooskleuriger inzag; hij zei: Jij hebt geen suiker en je krijgt ook geen grote baby. Ik wil dat je een keuze maakt voor welke gynaecoloog je gaat en tot de bevalling bij dezelfde blijft. Ik heb toen voor hem gekozen omdat hij mij een goed gevoel gaf (zonder paniek). Hij was er voorstander van iedere dag een CTG te maken en te wachten tot 40 weken, hij wilde geen onnodig risico nemen.
Bij 40 weken zou ik worden ingeleid.

Dat is toen ook gebeurd en 's avonds braken mijn vliezen (10 oktober) en op 11 oktober is, na een ruggeprik, mijn zoontje geboren. Hij woog 3890 gram en was 53 centimeter. Hij is op de natuurlijke manier geboren.

Wat ik met mijn verhaal wil zeggen; als je suiker blijkt te hebben kom je onder supergoede controle van het ziekenhuis. Ik ben in ieder geval heel tevreden.
Daarnaast valt het achteraf vaak wel mee!

Mijn zoontje moest wel verplicht in het ziekenhuis blijven om getest te worden op suiker en hij mocht de eerste 3(?) uur niet drinken vanwege die testen. Gelukkig bleek alles loos alarm.

Groetjes Marieke

PS succes met zwanger worden, of ben je al zwanger?

Super bedankt! Ik was een beetje bang dat het daardoor allemaal wat moeilijker zou gaan en dat ik geen normale zwangerschap zou kunnen hebben. Jonge/eerste moeder paniek denk ik dan maar hehe :)...  Ik voel me nu een  stuk zekerder!

Ik ben nog niet zwanger... Ik ga nu de eerste periode in dat we het moeten proberen. Ik vindt het erg spannend allemaal en hoop uiteraard  (zoals iedereen!) dat het snel raak is.  

Bedankt!! :)  
Liefs  
Charlotte    

Terug
Bovenaan