Zwangerschapssuiker

Hoii,

Wij hebben vorige week 20 weken echo gehad (was 19+3) en toen werd het buikje op p97 gemeten. Heb zelf contact opgenomen met verloskundige voor eventuele suikertest.
Nou heb ik die pas 24 november.

Ben nu al wel aan het letten op me eten omdat ik er wat onzeker geworden door ben.
Dit wordt ons 4de kindje en heb er nooit eerder last van gehad.

Maar meet nu af en toe ook me eigen waardes en zover ik zie zijn ze elke keer goed.
Alleen vandaag bleven ze vrij laag. De enige keer wanneer hij hoger was, was toen ik ongeveer 250 ml cola op had en een snoepketting heb toen ongeveer 1 uur daarna gemeten en toen was hij 6.4.
Nuchter zat hij op 3.4 en voor luchtijd op 4.2 en net voor het eten op 5.

En van de week hadden we keer frietje op ( beetje tegen me zin in omdst ik weet dat slecht is voor je suiker) maar toen 2 uur daarna geprikt en was hij 6.6

Zijn deze waardes oke of duidt het misschien toch op suiker?

Verloskundige helpt me ook niet verder en moet wachten tot ik 24 weken ben.
En de controle bij hun is ook pas 7 november.
 
Van de waardes geen idee, maar om op suikerziekte te checken, heb ik gewoon bij de verloskundige zelf een prikje in mijn vinger gehad.
 
Ik krijg zo'n test in het ziekenhuis dat je een glucosedrankje moet drinken en dan 2 uur daarna wordt er weer geprikt om te kijken of je waarde goed is.
 
Ik vind de waarden netjes. Mocht de verloskundige een gtt nodig vinden, dan zal ze je dat wel vertellen. Men spreekt trouwens van zwangerschapsdiabetes. Ook suikerziekte is niet meer de juiste benaming.
 
Ja ik krijg een ggt omdat de groei ver voor liep. Alleen omdat ik nu 20+4 ben (echo was met de 19+3) moet ik wachten tot ik 24 weken ben.
En kan voor de rest ook niks bespreken met verloskundige want die zegt alleen maar je moet wachten.
Want eet eigenlijk sinds vorige week al amper koolhydraten maar weet niet of dat oke is.

Ja ik weet het dat diabetes is, typ het eigenlijk automatisch suiker
 
Te weinig koolhydraten is niet gezond. Je hebt je voedingsstoffen nodig en vooral je baby ook. Check Voedingscentrum voor voedingsadviezen.
 
Terug
Bovenaan