zwangerschapssuiker

ik ben net gebeld dat ik zwangerschapssuiker heb ik had een score van 9.8! morgen ben ik al 35 weken zwanger.
zijn er hier mensen bij wie er ook pas laat in de zwangerschap zwangerschapssuiker is ontdekt? en wat zijn de gevolgen hiervan?
ik hoop dat iemand me kan geruststellen want als ik de verhalen op internet lees word ik helemaal wanhopig
 
Hoi, balen he? Jammer dat ze het niet eerder hebben ontdekt. Volgens mij overigens een goed teken. Bij mij zijn ze gaan testen toen ze het vermoeden hadden dat de baby te snel groeide, want dat kan een gevolg zijn van te hoge bloedsuikers van de moeder. Omdat ze er bij mij redelijk op tijd bij waren kwam ik meteen op dieet. Maar omdat dat dus niet hielp kwam ik aan de insuline. Nu ben ik inmiddels 35 weken en nog steeds is het niet helemaal onder controle. Soms zelfs uitschieters van boven de 10. Eigenlijk moet de suiker bij een zwangere vrouw onder de 7 liggen. Een eventueel gevolg kan zijn dat de voedigsstoffen uit je placenta te snel op zijn, maar nu ze het weten wordt alles goed in de gaten gehouden. Wij gaan er gewoon van uit dat de baby gezond ter wereld komt. Alleen wordt het dus wel bevallen in het ziekenhuis. Je moet dan tenminste 24 uur blijven, ze kijken dan of de suiker weggaat. Ook de baby moet 24 uur blijven en wordt dan regelmatig getest op de suiker. Aangezien hij dan niet meer mee kan snoepen van jouw te hoge suikers kan ie in een hypo schieten, maar dat wordt dus goed gecontroleerd.
Veel succes met de rest van je zwangerschap en maak je niet te druk.
Groetjes
Audrey (26-7)
 
Hoi, ik moet morgen laten prikken op zwangerschapssuiker. Moet een zgnmde dag-curve laten maken.
Ik vind het erg eng, want ik ben nu 37 weken en 1 dag en de keizersnede staat gepland op 05-07. Ik ben dan 39 weken.
Mocht het zwangerschapssuiker zijn dan is er dus een kans dat de baby langer moet blijven zitten i.v.m. rijpheid.
Dit geldt schijnbaar niet voor een 'normale' bevalling, alleen bij een keizersnede en ik ben het al zo zat!!!!
Ik ben nu in 12 dagen tijd weer 5 kilo aangekomen, terwijl mijn eetlust ver onder mijn normale pijl ligt.
Ook houd ik erg veel vocht vast, dus hoop maar dat het er snel af is....
Ook was de baby 3 weken geleden al groter dan gemiddeld en vanmiddag bij de gynaecoloog schatte hij met berekeningen dat de baby al minstens 4 kilo moest wegen!!
Ik heb ook geen flauw benul wat er verder gaat gebeuren als het wel zwangerschapssuiker is.
Donderdag moet ik om 12 uur bellen voor de uitslag. Hopelijk negatief...

Groetjes van Miriam
 
audrey bedankt voor je reactie!
ik hoop dat je een goede bevalling zult hebben en dat het de laatste weken van je zwangerschap goed gaat.
heb je ook een speciaal dieet en is dit vol te houden?

miriam , jij veel sterkte dat van het snel aankomen komt me heel bekend voor ik heb er ook last van en me voeten en handen zijn ook aardig opgezwollen.
 
Terug
Bovenaan