zwangerschapssuiker?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik word binnenkort getest op zwangerschapssuiekr omdat mijn vorige kindje erg zwaar was en ook deze weer de grote kant opgaat. Ik moet 3 x naar het zieknhuis bloed llaten prikken. Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe zoiets wertkt? En wat zijn de gevolgen als je idd suker hebt? Bedankt!

hai blablabla

Ik zal me even voorstellen, ik ben Martine 25 jaar heb een dochtertje van 3 jaar en ben nu 15 weken zwanger van de tweede. Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze met 28 weken ontdekt dat ik zwangerschapsdiabetes had. Heb ook insuline moeten spuiten en mijn dochtertje Senna is met 37 weken gehaald en woog toen 4375 gram! Een erge flinke dus.Ik ben nu ook onder controle bij de gynaecoloog omdat de kans dat ik straks weer suiker krijg erg groot is. Vanaf 20 wkn gaan ze me streng onder controle houden.

Wel spannend voor je. Hoeveel woog je eerste dan en hoever in de zwangerschap ben je nu.

Ik moet ook zeggen dat suikerziekte ook echt bij ons in de familie zit.

Sterkte en zal voor je duimen.

Liefs Martine

Hoi,

Mijn zoon woog bij de geboorte 5100 gram, dus dachten de artsen dat ik waarschijnlijk toch zwangerschapssuiker had gehad (terwijl het toen wel getest is). Bij de tweede zwangerschap heeft de gynaecoloog me goed in de gaten gehouden. Iedere vier-vijf weken moest ik een curve laten maken: drie keer per dag naar het ziekenhuis en dan wordt er uit je vinger bloed geprikt.

Mijn suiker bleef prima, maar toch kreeg ik een dochter van 4350 gram. Ik ben nu weer zwanger (14 weken) en moet weer onder controle.

Heel veel succes met de curve. Hoop dat de uitslag goed is.

Groetjes.

Mijn dochtertje is 28 september geboren en vanaf de 30e week ging de groei erg hard. Ik moest toen 1 dag mijn suikercurve bijhouden. Hiervoor moest ik nuchter bloed laten prikken en dan een uur na het ontbijt, lunch en diner weer. Telkens werd het bloed d.m.v. een vingerprikje gedaan en dan komt de waarde meteen in beeld.
Ik heb het in het ziekenhuis laten testen (mocht steeds tussendoor), maar je kan het vaak ook zelf doen. Ik had geen zwangerschapssuiker, maar mijn dochtertje was uiteindelijk nog 4685 gram bij 40 weken en 3 dagen...(en ben ik met een keizersnee bevallen)
Bij een volgende zwangerschap word ik extra in de gaten gehouden, want kennelijk "ontwerpen" mijn man en ik grote baby's!

Groetjes,
Nathalie

Hoi,

Ik ben ook geprikt op zwangerschaps-suiker....
Mijn oma had ouderdoms-suiker wat sowieso erfelijk is, en alle vrouwelijke aanverwanten (mijn moeder, tante en nichten) hebben zwangerschaps-suiker gehad...
ik heb er toen zelf om gevraagd, ik had het iets verhoogd maar dat was normaal want ik heb ook overgewicht, dus dan kan je suiker iets hoger zijn...

Bij een goei-echo met 29wk+2dgn lag ons kindje anderhalve week voor in groei en als ze zo door zou groeien konden we rekenen op een zware 8 ponder...
Nu krijg ik met 35wk+3dgn weer een groei-echo, ligt ze dan nog zo voor dan mag ik weer prikken, ze vinden het nu nog geen zwangerschapssuiker...

ik maak me nog niet al teveel zorgen, mijn vruchtwater was precies op pijl, waarschijnlijk baar ik zwaardere kindje want overdreven groot is ze niet hahahaha

Liefs Randy
mama van Ninthe* en 33wk+1dg zwanger

Hoi. Ik had bij mijn vorige zw ook suiker en heb 2 verschillende testen gehad.
De eerste was s`morgens nuchter prikken (in mijn vinger) daarna suikerwater drinken en dan om het half uur (geloof ik) prikken in mijn ader en dat 5x.
De andere was nuchter prikken in de vinger en daarna om de 3 uur prikken in de vinger.
Ik mocht toen wel gewoon tussendoor werken en eten,bij de eerste moest ik daar blijven en mocht ik niets anders doen dan wachten.
Mijn zoontje is 6 wk te vroeg geboren maar woog toch 2700 gr.
(dat was niet vanwege de suiker maar een blaasontsteking)

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan