zwangerschapssuiker?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Afgelopen vrijdag is de verloskundige erachter gekomen dat ik te veel vruchtwater heb. Nu moet ik van de week naar het ziekenhuis om te controlen of ik zwangerschapssuiker heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de symptomen? Ik heb geen behoefde aan snoep en veel drinken. En als ik geen suikers heb, kan het dan kwaad dat ik te veel vruchtwater heb? Ik snap er helemaal niks meer van. Kan iemand mij helpen?

Groetjes Ingrid 27+1

Hallo ingrid, ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes,met een beet je geluk kan je je suikerspiegel met een dieet omlaag krijgen,hier word je naar doorverwezen.Ik voelde me toen totaal niet anders en was ook verrast dat ik het had,ik werd namelijk al preventief gecontroleerd omdat mijn moeder het ook heeft gehad.Vanaf het moment dat je het zeker hebt word je bij ons verder begeleid door de gyn. en moet je in het zkh bevallen omdat je kindje dan na de bevallen 4dagen onder controle moet blijven in het zkh.Als je kindje eenmaal uit jou is moet het alles zelf gaan regelen en zie je vaak dat de glucosespiegel van het kindje daalt en dat is gevaarlijk en daarom staat je kindje dan onder controle bij de kinderarts.Bij mijn dochter daalde haar glucosespiegel ook iets en heeft ze twee dagen een sondevoeding gehad via de neus en 1 dag een infuus.Het klinkt misschien een beetje heftig maar ze is een super gezonde meid gebleven.Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en succes met je zwangerschap.
Groetjes Karin

Terug
Bovenaan