zwangerschapssuiker?!

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en ben gisteren voor controle geweest.
Gewicht en bloeddruk was helemaal prima, alleen ons kindje is te zwaar (en mijn buik te dik). Dus nu moet ik vandaag voor een glucose test (9-12-14 uur bloedprikken) naar het ziekenhuis, want ze vermoed zwangerschapssuiker.

Wie heeft hier ervaring mee???

Groetjes, Trudy

Hoi Trudy,

Wat vervelend, ik hoop voor je dat alle onderzoeken negatief zijn. Wel vroeg ik me af hoe ze dit nu kunnen beoordelen. Bij de 20 weken echo was ons kindje ongeveer anderhalve week zwaarder en groter dan de duur van de zwangerschap. Daarnaast is mijn buik ook niet aan de kleine kant. Bij ons vertelde ze toen dat het kindje misschien net een groeispurt gemaakt had. En dat ik me nu nog nergens druk over hoefde te maken.
Ik hoop voor je dat je geen suiker hebt. Zelf mag ik volgende week weer naar de verloskundige, ben benieuwd, zal het ook eens aan haar vragen.

Gr Froukje 24wk

hoi Trudy
Bij mijn vorige zwangerschap 4 jaar geleden heb ik vanaf de 28e week ongeveer om de 2 weken mijn suikers moeten prikken, ook omdat mijn buik te dik was en het kindje te zwaar. Mijn bloedsuikers zijn echter altijd goed gebleven,  ze hebben uiteindelijk maar geconcludeerd dat  we genetisch gezien blijkbaar samen grote kinderen  maken.   Nu ben ik weer zwanger, 22 week, liep al bij de gyn. ivm vruchtbaarheidsproblematiek. Bij week 12 is nu voor de zekerheid al weer een dagcurve gedaan van de bloedsuikers, die was weer goed. 2 weken geleden werd ik opeens helemaal niet lekker, dit in combinatie met weer een grote buik was weer een reden om aan zwangerschapssuiker te denken. Maar de bloedsuikers waren weer goed. Weer de conclusie dat een grote buik en een groot kindje blijkbaar bij ons hoort.
Kortom; ze hebben het bij mij erg vaak gedacht maar er is tot nu toe nooit wat uitgekomen, alleen dat we blijkbaar samen een groot kindje maken....
Ik hoop dat je iets aan de info hebt.
Groetjes
Hertje

Terug
Bovenaan