zwangerschapssuiker???????

ben vandaag op controle geweest en de dokter vind mijn baarmoeder nogal hoog zitten voor 26 weken , hij zou mij aan de hand van de baarmoederstand op 30 weken schatten en ik ben idd erg fors. nu moet ik morgen nuchter mijn bloedsuiker komen prikken en aan de hand daarvan kijken we verder! ik denk zelf zat het wel meevalt omdat ik geen klachten heb maar lees net dat dat ook niet persee hoeft !! dus wachten we het maar af maar hopelijk heb ik het niet! als ik de gevolgen lees wordt ik niet echt vrolijk maar ja!
wie heeft hier ervaring mee?
groetjes angela

Ik had dit ook. Een overbzorgde gyn die vond dat mijn baarmoeder wel heel erg hoog zat (volgens mij was ik toen 24 weken). Bleek niks aan de hand. glucose en hb goed, geen eiwitten in urine. Ik voelde mezelf ook prima dus wist het voor mijn eigen al. Er volgde de controle daarna ook een echo voor de zekerheid en ze bleek zelfs iets kleiner dan ze zou moeten zijn toen. Dat was dus echte paniek om niks.

Mijn dochter was ook heel groot bij geboorte, en tijdens de zwangerschap was mijn buik ook groot, maar had geen suikerbaby. Dus op zich kan het natuurlijk ook gewoon een groot kindje zijn. Al is een verschil van vier weken best heel groot.

Maar maak je maar geen zorgen, misschien is er wel niks aan de hand, en anders is het misschien al wel met alleen een dieet te verhelpen.

Ben benieuwd.

hallo

nou suiker was goed gelukkig dacht dat zlef ooik al wel! nu as maandag extra echo dus we wachten nog maar af denk zelf dat ik veel vruchtwater heb!

groetjes ange'la

Hoi,
Ik heb dat ook gehad bij mijn tweede zwangerschap.
mijn suiker was gecontroleerd,en was goed. Toch bleef ik veel aankomen.
Daarna moest ik mijn suiker zelf gaan controleren,met prikken. Daaruit bleek dat ik wel degelijk zwangerschapssuiker had.(terwijl ik me gewoon lekker voelde) Ik was inmiddels 26weken.
Mij werd ook verteld;Ga er maar van uit dat het een groot kind is(10ponder!) en dat je insuline moet gaan spuiten. omdat mijn suiker nogal schommelde.
Ik werd op een koolhydraten-dieet gezet en er werd mij geleerd hoe ik evt moest gaan spuiten.
Ik zag er enorm tegenop na al de verhalen en info.
uiteindelijk is het onder controle gehouden met dieet,en is mijn dochter 9dagen na uitgerekende datum geboren 3855gram,dus dat viel ook wel weer mee. Ik ben nu zwanger van de 3de en heb weer zwangerschapssuiker. Het dieet is soms wat lastig,maar ik ben niet bang om evt tegaan spuiten. Ik wil er mee zeggen;,kijk niet teveel naar andere verhalen,iedere zwangerschap is anders,en laat je vooral niet gek maken. Suiker is vervelend maar niet de wereld uit.
Groetjes Coortje 30

Hoi Angela,

Bij mijn vorige zwangerschap liep ook steeds voor in weken. Verloskundige maakte zich niet druk en ik ook niet. We wisten dat het geen kleintje was. Maar was toch wel een verassing dat hij tien pond was. En de bevalling was zonder echte complicaties verlopen binnen 7 uur. Nu moet ik wel suiker gaan prikken volgende week en groei echo met 34 weken. Ik maak me nog steeds niet druk. Zelf wel steeds meer het idee dat ik zwangerschapssuiker heb gehad zonder dat ik er last van gehad heb. Dus ik zie wel waar we nu gaan eindigen.
Ik zou zeggen maak je niet druk zo lang je je goed voelt, en als ze het in de gaten houden prima!

Succes

hallo dames

nou vandaag heb iik extra echo uvm de grote van de baarmoeder. inmiddels is mijn baarmoeder weer wat afgezakt naar beneden de gyneacoloog voelde hem lager zitten! en volgens alle metingen is de baby aardig op schema voor het aantal weken dat ik ben.
en vruchtwater is ook normaal dus zij zei dat het waarschijnlijk komt omdat je met een 2e zwangerschap harder groeit omdat alles al een keer is opgerekt dus, verder doet de baby het goed!!

groetjes angela

Terug
Bovenaan