Zwangerschapssuiker

Hi Allemaal!

Vannochtend moest ik naar de verloskundige omdat ze dachten dat ons kindje niet snel genoeg groeide. Ik heb namelijk zwangerschapssuiker, waarschijnlijk omdat ik een verhoogd bmi heb. Maar wat ik dus raar vond is dat ik altijd gedacht had dat als je zwangerschapssuiker had dat je kindje dan te groot zou worden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Tijdens de echo zagen we gelukkig dat het kindje precies op schema lag, dus dat scheeld weer! Ik word ondanks dat toch door verwezen naar de gynecoloog. Weet iemand precies wat ze die gaat doen?

Tijdens onze 20 weken echo liet ons kindje niet zien of het een jongen of een meisje zou worden. (we wilde het erg graag weten) Dus het bleef een verrassing! Maar de VK dacht (wist het dus niet 100% zeker) dat het een meisje word... Het blijft dus spannend!!!

Dat wilde ik even kwijt! Hoe gaat het met de rest? Gaan jullie ook bijna met verlof of zijn jullie al met verlof? Ik ben nu bezig met mijn laatste week!!!

Liefs Kim

Ik weet ook niet beter dan dat je met suiker grotere kindjes zou krijgen. Mits je op tijd weet dat je suiker hebt en speciaal dieet volgt....
(is mij altijd verteld)

Maar goed ik loop voor andere redenen bij een gyn en die doet niet anders dan jou en je kindje goed in de gaten houden door middel van echo en soms een keer bloed prikken.
(wie weet kan die het geslacht nog keer goed zien hihi)
Je hebt dus wat meer echo's, ook leuk je kindje wat vaker zien....

Heerlijk dat je nu aan je laatste week werken bezig bent!
Ik zit al tijdje thuis in ziekteverlof en afgelopen maandag is mijn verlof officieel ingegaan.
Heerlijk!
Werk ze je laatste week en geniet ervan.

Liefs

Bij mij is rond de 23 weken al zwangerschapssuiker vastgesteld, en ons kindje is inderdaad wel groter dan normaal. Hij is overigens ook langer dan gemiddeld en was begin deze week 2300 gram op 32,5 week. Ik ben al een poosje op dieet en moet ook 5 keer per dag bloedprikken (de waardes allemaal noteren) en minimaal 1 keer insuline bijspuiten, 2 eenheden per keer. Resultaat voor mij is nu wel dat ik gewicht aan het verliezen ben, want ik mag bijna niks meer hebben. Geen probleem, ik ben te zwaar en de baby groeit enorm goed, dus mij zul je niet horen klagen ;-)

Het is tegenwoordig allemaal heel controleerbaar geworden lijkt me zo. Maar het moet vast ook heel fijn zijn en veel onzekerheid wegnemen dat ze er zo bovenop zitten als je zwangerschapssuiker hebt.

Ben sinds dinsdag thuis vervroegd verlof. Mijn lichaam was op en ik moest eigenlijk nog t/m volgende week woensdag werken. Maar ja, wat niet gaat...Heb mijn werk nog helemaal niet kunnen overdragen aan mijn collega's het ging allemaal zo snel.
Vrijdag begon bij mijn man (steunpilaar van het gezin momenteel) de griep, hij ligt nu nog ziek op bed. Ik heb zo goed als ik kon alle zorg voor mijn zoon en het huishouden overgenomen. Dat heeft mij echt al mijn energie gekost en dinsdag zat ik op mn werk, weet niet hoe ik er gekomen ben, was duizelig moe en wilde het liefst in mn bed liggen, maar ik wist niet hoe ik weer thuis moest komen. Mn collega heeft mn baas ingeseind en me op de eerste bus naar huis gezet. Sindsdien lig ik dus thuis op de bank of in bed. Woensdagmiddag is ons zoontje door zijn opa en oma opgehaald omdat we zijn zorg beiden niet aan konden. Hij blijft daar tot mijn man weer fit genoeg is om voor hem te zorgen.
Gister bij de verloskundige heb ik namelijk te horen gekregen dat ik nu écht niets meer mag doen de komende weken. Dit op grond van niet alleen mijn vermoeidheid maar ook omdat ik al behoorlijk regelmatig serieuze weeën heb gehad die ik negeerde en weer stopten als ik rustte. Dat ik de komende 7 weken op de bank of op bed moet blijven liggen, maar ik vind het nog moeilijk om invulling aan te geven. Ik zal het een en ander moeten gaan regelen zoals iemand die hier wekelijks schoonmaakt en oppas voor mijn zoontje. Ik hoop maar dat mijn man snel beter wordt want ik mis mn zoon behoorlijk nu. Het is ook raar om gewoon thuis te zitten terwijl hij er niet is.

Hoi Hoi,

Bij mij hebben ze vorige week ook zwangerschaps suiker geconstateerd.
En bij mij blijkt het kleintje dus wel wat groter te zijn.
Maar kennelijk hoeft het niet altijd zo te zijn.

Met een aangepast dieet is het prima te doen, en ze houden je heel goed onder controle.
En net wat Reneke zegt, je krijgt nu wel meer echo's... :)
Dat is wel een voordeel.
Voor de rest moet je het maar gewoon over je heen laten komen, en je ziet het wel.
En je moet op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis.

Weten jullie inmiddels wat het word?
Wel spannend he?

Liefs Mama 2 be

@ CAAT85: Zozo... wat een verhaal... dat heb ik het nog makkelijk :)..... Ik hoop ook voor je dat je man snel beter word en dat jullie zoon ook maar weer snel thuis mag komen. Sterkte in iedergeval! Het lijkt me moeilijk om alles uit handen te geven... Ik wil liever alles zelf doen!

@ mama2be: Jaja ik weet het, meer echo's dat maakt het lopen bij een gyn toch stiekem een klein beetje leuk! Maar wat vervelend dat je ook zwangerschapssuiker heb. Ik had trouwens al medische indicatie om te bevallen in het ziekenhuis.... dus daar was ik al op voorbereid.

De VK dacht dat het een meisje zou worden maar ze wist het niet zeker... Dus het blijft spannend!!! :)

Terug
Bovenaan