zwangerschapssuiker

Hi Dames,

Is hier iemand die ervaring heeft met zwangerschapssuiker?

Maandag heb ik de GTT test gehad en bleek de waarde nuchter redelijk goed te zijn, maar na 2 uur 9,9.

De verloskundige gaat overleggen met de gyn, maar zelf zou ik ook graag willen weten of dit echt schrikbarend is of dat het wel meevalt. Is er iemand die hier meer van weet?

Groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Bij mijn tweeling heb ik het ook gehad, met een goede regelmaat en tips over wat wel en niet te eten door een dietist was het op te lossen, en toen de tweeling geboren was, was de suiker ook over.

succes
 
Let alsjeblieft goed op met zwangerschapssuiker, een vriendin van mij heeft t gehad en ze hebben niet ingegrepen erg dom want ze kreeg echt een groot kind en een heftige bevalling. Ik wil je niet bang maken maar let op want het is niet goed als je een hoge suiker waarde hebt.

Succes ermee en bespreek t duidelijk met je vk.

gr
 
een gezond mens heeft een nuchtere suikerwaarde van 4-8 maar niet nuchter kan die hoger liggen. voor suikerpatienten liggen de marges anders dan is het 4-10. dus ik zou niet zeggen dat dit heel hoog is. maar wel goed in de gaten houden denk ik.

maar heb er zelf geen ervaring mee, werk in de zorg en daar hebben we wel te maken met diabetes vandaar dat ik de waardes weet.

liefs, Karin
 
Hallo,

Ik heb ook zwangerschapssuiker gehad bij mijn 2e zwangerschap!
Ik ben inderdaad eerst naar een diabetus arst gestuurd om uit te leggen hoe je bij jezelf je suikerwaarde kunt testen (een prikje in je eigen vinger) en wanneer ik moest testen! Daarna kon ik door naar de dietiste die heeft me niet op een streng dieet gezet maar wel verteld waar ik op moest letten (meer kleine maaltijden eten verspreid over de dag, niet te veel suikers in 1 keer innemen) en natuurlijk verteld waar nu eigenlijk veel suikers in zitten, natuurlijk weet je al veel maar kolydraten zetten zich ook om in suiker dus daar moet je ook mee oppassen)
daarna moest ik aan de bel trekken als mijn suiker bij het testen vaak hoger dan (volgens mij )7 kwam.
Dit was in mijn geval gelukkig niet aan de orde dus in kon mijn suiker met een dieet prima onder controle houden. Maar mocht dit niet het geval zijn geweest dan zou ik moeten beginnen om insuline te prikken maar dat heb ik gelukkig nooit hoeven doen.

Een klein voordeel is dat je elke controle een echo van je kleine krijgt om te kijken of hij zij niet te snel groeit en ze kijken of je placenta nog goed werk (eruit ziet) deze kan namelijk ook aangetast worden door suiker.

Ik hoop je zo een beetje een beeld te hebben gegeven.

Groetjes Anne
 
Hi Anne,

Bedankt voor je reactie.
Aangezien jij hier de ervaringsdeskundige bent, gelijk wat vragen:

Ben jij uiteindelijk ingeleid of mocht je wachten op "moeder natuur"?

En hebben ze jouw kleintje na de bevalling langer gehouden ter observatie?

Alvast bedankt,
groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Hey Zwanger van nummer 2,

ik ben niet ingeleid omdat mijn dochtertje niet overdreven groot was (ze was 4095 gram bij de geboorte)
Ik moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ze mijn dochtertje wilden opserveren wat inhield dat ze haar suikerwaarde om de zoveel uur gingen testen. Haar suikerwaarde waren prima dus mochten we na 2 dagen naar huis.

Groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan